Podle přerovských radních by k němu mohlo dojít do dvou měsíců, možná i dříve.

Důvodů změny dopravního režimu je hned několik. Město chce ulevit Kratochvílově ulici, která dlouhodobě trpí pod náporem projíždějících autobusů a v minulosti se několikrát spravovala.

V plánu jsou navíc velké dopravní stavby - mimoúrovňové křížení v Předmostí a průpich.

Bez možnosti průjezdu Palackého ulicí by se centrum města beznadějně ucpalo.

„Směřujeme ke zobousměrnění Palackého ulice, zatím alespoň pro autobusy. Hrubý odhad je, že k němu dojde do dvou měsíců,“ řekl náměstek přerovského primátora Pavel Košutek (ANO), který má na starosti dopravu.

Přerov bude podle něj během léta rozkopaný a kromě rekonstrukce Kainarovy ulice u Přerovanky je v plánu i výměna vodovodu v Komenského.

„Oprava Kainarovy ulice začne 26. června a potrvá do 14. září. Bude probíhat za plné uzavírky, s výjimkou vozidel zásobování a stavby,“ upřesnila Eva Šáchová z oddělení dopravně správních agend přerovského magistrátu. Není to ale jediný důvod, proč město potřebuje vést dopravu v Palackého ulici v obou směrech.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) totiž v Přerově v příštím roce chystá dvě velké stavby.

„Doufali jsme, že začneme už letos stavět mimoúrovňové křížení v Předmostí, ale zřejmě tato akce překročí až do příštího roku. Snažíme se dotáhnout také průpich a jeho první etapa by měla být zahájena rovněž v příštím roce,“ vysvětlil Martin Smolka, ředitel krajské správy Ředitelství silnic a dálnic.

Palackého místní komunikací?

Přerov usiluje o převedení silnice první třídy v Palackého ulici, a to od kruhového objezdu až po křižovatku u gymnázia, ze státu na město tak, aby se z ní stala místní komunikace.

Naráží ale na základní otázku, zda ji převzít i s mostem Míru nebo bez něj, protože je ve špatném technickém stavu.

„Hledáme nějaké východisko, ale zřejmě to dopadne tak, že město tuto silnici převezme i s mostem a Ředitelství silnic a dálnic se zaváže k tomu, že po dokončení stavby v Předmostí a průpichu tento most opraví,“ konstatoval Martin Smolka.

Podle Pavla Galy z odboru rozvoje přerovského magistrátu by mělo dojít v Palackého ulici k omezení rychlosti na 40 kilometrů v hodině a silnicí budou moci projíždět auta do 3,5 tuny.

Svislé dopravní značení se zde začne instalovat do dvou měsíců. Protože bude ale v létě v Komenského ulici probíhat výměna vodovodu, je dost možné, že ke zobousměrnění dojde už dříve.

„Je to dobré řešení pro to, aby mohly Vodovody a kanalizace dokončit opravy vodovodů ve městě. Nebude tolik zatížena Kratochvílova ulice a doprava v centru města se rozmělní,“ shrnul výhody Antonín Prachař, který jedná za město ve věcech dopravních staveb.

Obyvatelé Přerova ale na chystané zobousměrnění Palackého ulice reagují rozpačitě.

„Jsem trochu zaskočená tím, že se tu ani nedá přejít přes cestu. Navíc je to podle mě i dost úzké,“ soudí mladá žena z Přerova. „Nejsem moc přesvědčený o tom, že zobousměrnění Palackého pomůže vyřešit dopravu v Přerově. Na druhou stranu nový povrch vozovky hodně přispěl ke ztišení provozu,“ uzavřel Antonín Zimmermann z Přerova.