„Vypsali jsme soutěž na zhotovitele stavby tohoto šestikilometrového úseku. Významnou součástí investice je i vybudování nové odbočky Jezernice, která rozdělí mezistaniční úsek a zvýší tak propustnost vytížené trati. Zjednoduší se tak organizace dopravy při údržbě a mimořádnostech,“ přiblížil mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Stávající stav infrastruktury na tomto úseku podle něj vyžaduje častou a nákladnou údržbu, což má negativní dopad na plynulost osobní i nákladní dopravy.
„V rámci stavby se proto bude sanovat železniční spodek, proběhne kompletní výměna kolejí, pražců a štěrku. V celém úseku se vybuduje nové trakční vedení. Trať také získá nejmodernější zabezpečovací zařízení,“ vyjmenoval rozsah prací. Projekt počítá rovněž s rekonstrukcí devíti mostů a čtyř propustků. Kvůli snížení hluku se v okolí Slavíče vybuduje ochranná protihluková stěna.
„Modernizace koridorového úseku může začít podle průběhu soutěže letos v září, stavebně by měla skončit na sklonku roku 2027,“ řekl.
Práce by měly probíhat tak, aby umožňovaly provoz v maximálním možném rozsahu. Proto se postaví dvě provizorní odbočky, které celý modernizovaný úsek rozdělí na třetiny.
Po celou dobu stavby se kolem pracovních míst zřídí pevné bezpečnostní zábrany, které umožní v provozované koleji rychlost vlaků 80 kilometrů v hodině.
„V rámci rekonstrukce trakčního vedení zhotovitel zajistí takovou bezpečnostní ochranu, která vyloučí použití takzvaných hákovnic,“ doplnil.
Celkové investiční náklady na tuto stavbu činí 2,2 miliard korun. Akce je financovaná z národních zdrojů a úvěru od Evropské investiční banky.
„Stavbu úzce koordinujeme s rekonstrukcí dalšího koridorového úseku, a to mezi stanicemi Polom a Suchdol nad Odrou. Práce v této části se rozběhnou v roce 2025, kdy bude průjezd mezi Lipníkem a Drahotušemi dočasně bez omezení. V souběhu pak budou pokračovat na obou úsecích v letech 2026 a 2027,“ uzavřel Gavenda.
Poděkujte hasičům