Železniční uzel v Přerově se už v příštím roce dočká zahájení druhé etapy modernizace koridoru.

Správa železniční dopravní cesty totiž vypsala největšího zakázku letošního roku, jejíž objem se pohybuje kolem 3,6 miliardy korun.

Stavba vypukne na jaře příštího roku a s jejím dokončením se počítá v roce 2021.

Do modernizace přerovského železničního uzlu už stát díky evropským dotacím investoval v minulých letech.

První etapa rekonstrukce za více než 4 miliardy korun zahrnovala kompletní obnovu kolejiště, rekonstrukci nástupišť a podchodů na vlakovém nádraží nebo stavbu železničního mostu. Práce skončily v roce 2014.

„Součástí druhé etapy je rekonstrukce výhybny v Dluhonicích a navazujících mezistaničních úseků. Opravy se dočká traťový úsek mezi Přerovem a Prosenicemi, ale i mezi Dluhonicemi a Prosenicemi. Modernizací projde také trať mezi Přerovem a Dluhonicemi,“ vyjmenoval Marek Illiaš z odboru komunikace Správy železniční dopravní cesty.

Stavba zahrnuje komplexní rekonstrukci kolejiště, železničního svršku i spodku, trakčního vedení a zabezpečovacího zařízení.

Ilustrační foto.
Ulice v Přerově získají nové osvětlení, přibude 36 stožárů

Na Prosenice stošedesátkou

Cestování po koridoru v Přerově by mělo být také díky modernizaci rychlejší než dosud.

Mezi Přerovem a Dluhonicemi dnes jezdí vlaky stokilometrovou rychlosti a po modernizaci se jejich rychlost zvýší na 130 kilometrů v hodině.

„Hlavním cílem je větší propustnost trati a stabilita jízdního řádu, což je věc, která asi cestující zajímá ze všeho nejvíce,“ řekla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.

Ve směru na Prosenice dojde ke zvýšení rychlosti ze 110 na 160 kilometrů v hodině a v úseku Dluhonice - Prosenice na 160 kilometrů v hodině.

Provoz na ulici Velké Novosady
Obyvatelé ulice Velké Novosady: Kvůli hluku nemůžeme spát

Nový most a nadjezd místo přejezdu

Součástí obří investice je i vybudování nového železničního mostu a dojde rovněž ke zrušení čtyřkolejného železničního přejezdu v Dluhonicích.

Místo něj vznikne silniční nadjezd a v plánu je také vybudování lávky pro pěší.

„Pro přístup silničních vozidel k rozvodně ČEZ a k bytovým jednotkám se počítá s vybudováním nové komunikace, souběžné s kolejištěm. Stavbu koordinujeme s další významnou akcí - dálničním obchvatem Přerova,“ doplnila Kateřina Šubová.

Ilustrační foto
Mladík se schoval na dámském WC, pak zbil ostrahu

Protihlukové stěny a cyklopodjezd

Na druhou etapu modernizace železničního uzlu v Přerově už bylo vydáno územní rozhodnutí.

„Vzhledem k podání námitky občanského sdružení Krajina Dluhonice byla věc předána na krajský úřad. Zatím je tedy předčasné předjímat, jakým způsobem bude během této náročné stavby omezen provoz,“ poznamenal Marek Illiaš z odboru komunikace SŽDC.

Přerov se už před lety snažil prosadit, aby se do nákladného projektu druhé etapy modernizace železničního uzlu podařilo zakomponovat také vybudování dvou nových železničních zastávek - v Dluhonicích a Předmostí. Jenže ze záměru nakonec sešlo.

„Na ministerstvu jsme se nemohli domluvit a jediné, co se nám podařilo prosadit, jsou protihlukové stěny, které povedou v úseku od ulice Polní v Přerově až do Lýsek. Další investicí je pak vybudování cyklopodjezdu, který naváže na cyklostezku od Velké Dlážky. Na straně u Lidlu v Předmostí vznikne tubus, který vybuduje SŽDC, a město dodělá osvětlení a chodníky,“ upřesnil náměstek přerovského primátora Pavel Košutek (ANO).