Pro cestující z místních částí Přerova by znamenalo zbudování dvou nových železničních zastávek v Předmostí a Dluhonicích výraznou úlevu. A to z několika důvodů.

Dostat se autem z věčně ucpaného Předmostí až na nádraží v Přerově, totiž zabere spoustu času.

„Nová stanice v Dluhonicích by navíc pomohla lidem, kteří míří z této části města do Olomouce. Nehledě na to, že by zkrátila cestu do práce i zaměstnancům místní chemičky," přiblížil už dříve výhody jeden z iniciátorů projektu Tomáš Tužín.

Součástí záměru opozice bylo také zbudovat novou cyklostezku, která by propojila Přerov s Předmostím, a to kvůli problémovému úseku pod podjezdem.

Přestože město nejprve záměr posvětilo a loni dokonce vznikla pracovní skupina, která se zbudováním nových železničních zastávek vážně zabývala, projekt pravděpodobně ztroskotá na financích.

Komplikace

„Existuje studie proveditelnosti a jsou finanční prostředky na opravu železničního svršku. Správa železniční dopravní cesty ale nemíní financovat zastávku v Předmostí z vlastních zdrojů a chce, aby ji zaplatilo město," vysvětlil náměstek přerovského primátora Josef Kulíšek (ODS).

Podle odhadů by ale vybudování nové zastávky stálo mnohem více, než se původně odhadovalo. Navíc ani není jisté, zda by splnila svůj účel.

„Rychlíky a expresy, spojující Prahu s Ostravou, by totiž případné nádraží v Předmostí úplně minuly," poznamenal.

Situaci také komplikuje změna, která nastala.

„Z vlaku se oproti minulým letům vystupuje na opačné straně, než dříve. Bylo by tedy nutné zbudovat dva peróny. Pohybovali bychom se tedy řádově v sedmdesáti milionech korun, na které samozřejmě nemáme, a budovali bychom nádraží, kde by vůbec nebylo umožněno zastavovat rychlíkům a expresům mezi Ostravou a Prahou," zdůvodnil, proč se městu taková investice nevyplatí.