Při nehodě, ke které došlo ve čtvrtek 13. ledna 2022 hodinu před půlnocí v Prosenicích u Přerova, nebyl nikdo zraněn. Do vlaku se dřevem částečně narazil vlak, převážející prázdné lodní kontejnery a v důsledku střetu vykolejily tři vozy a lokomotiva. Poškozeno bylo i trakční vedení.

Škoda byla vyčíslena na 28 milionů korun. Provoz na trati se podařilo částečně obnovit do 24 hodin. V železniční stanici v Prosenicích byl provoz plně obnoven až koncem ledna.

Pokud dojde k obžalobě, celý případ se tak dostane ještě k soudu. „Vyšetřování také odhalilo systémový problém na české železnici: nedostatečnou kontrolu výcviku nových strojvedoucích,“ uvedl na webu Zdopravy.cz Jan Sůra.

Podle jeho informací byl strojvedoucí, který nehodu způsobil, v době mimořádné události i pilotem společnosti Smartwings. Licenci strojvedoucího měl teprve dva a půl měsíce.

Vyšetřování ukázalo, že pro jízdu vlaku na přivolávací návěst byl strojvedoucí proškolen teoreticky, ale v rámci výcviku se s ní setkal jen jednou.

„Žádné školení před vznikem dané mimořádné událost pro získání návyku, jak adekvátně řešit i krizové situace, které mohou při řízení drážního vozidla nastat, na lokomotivním simulátoru neabsolvoval,“ uvádí zpráva Drážní inspekce.

Drážní inspekce během vyšetřování zjistila, že jízdní výcvik v období zhruba 28 týdnů netrval 470 hodin.

„Tento údaj prostřednictvím zaměstnavatele strojvedoucího vlaku, Strojvůdci CZ, dokladovala akreditovaná společnost Retrolok. Obě firmy mají stejné majitele. Maximálně strávil ve výcviku 357 hodin,“ uvedl dále Jan Sůra.

Na portálu Zdopravy.cz také informuje, že době, kdy měl strojvůdce dle podkladů společnosti Retrolok vykonávat jízdní výcvik, prokazatelně pracoval jako pilot, a to i v rámci mezinárodních letů.

V rámci šetření pak inspekce obdržela informaci, že jízdní výcvik strojvedoucího měl trvat dokonce pouhých 177 hodin. Drážní úřad zahájil po zveřejnění zprávy správní řízení o odebrání licence Retroloku.

close Poděkujte hasičům info Zdroj: Grafik redakce zoom_in Poděkujte hasičům