Plán pro Přerov, který sestavila koalice po volbách v roce 2014, se přitom zčásti podařilo splnit. Že řidiči stále stojí v kolonách a město je beznadějně ucpané, za to ani tak nemůžou komunální politici, kteří se snažili urychlit výkupy pozemků pro D1 zřízením kontaktního centra. Úsek D1 mezi Říkovicemi a Přerovem zablokovali ekologičtí aktivisté Děti Země a Přerov je tak stále po škole.

Dobrou zprávou je, že konečně začne stavba mimoúrovňového křížení v Předmostí a průpichu. Jenže fiaskem byl podle názorů občanů Přerova fakt, že se nepodařilo prosadit železniční zastávku v Předmostí a za „průšvih“ někteří považují i zobousměrnění Palackého ulice.

„Zdá se nám, že je dopravní situace v Přerově ještě horší než před čtyřmi lety,“ takový byl nejčastější názor obyvatel v ulicích města.

A že se podařilo opravit některé chodníky a komunikace, na které v minulosti nebyly peníze?

„To má být jako vítězství? Spravené chodníky by měly být samozřejmostí. Vrátil jsem se do Přerova po devatenácti letech, protože jsem žil v Kalifornii. A mám pocit, že je město stejné jako před dvaceti lety,“ vyjádřil svůj názor třeba Roman Přecechtěl z Přerova.

Nekl. Myslím, že se udělalo maximum

A jak vnímá čtyřleté úsilí radniční koalice v oblasti dopravy opozice?

Například komunistický zastupitel Josef Nekl si myslí, že se udělalo maximum možného.

„A to říkám, i když jsem v opozici. Podařilo se intenzivně jednat s ministerstvem dopravy i krajem o urychlení dálničního obchvatu, který by se měl začít stavět snad už v příštím roce. Pohnulo se i s průpichem, který by měl pomoci městu v době, kdy se do Přerova po dokončení dálnice z Lipníku začnou stahovat auta od Ostravy,“ říká.

Koalice by tedy v jeho očích nepropadla.

„Nedal bych jí čtyřku ani pětku, ale buď za dva, nebo za tři,“ poznamenal.

Zastupitel za ČSSD Radovan Rašťák si ale myslí, že se mělo udělat více.

„Situace v dopravě se rozhodně nezlepšila, stále chybí vnitřní dopravní okruh, nová parkovací místa a stav chodníků se stále zhoršuje. Došlo pouze na zobousměrnění Palackého ulice, stavbu cyklověže a zahájení stavby nových mostů přes železnici u chemičky. Oprava Kratochvílovy ulice se zdá být nekonečná,“ konstatoval.

Zácha: Doprava zůstává kritická

Za řešení dopravy neocenil vládnoucí koalici ani zastupitel Michal Zácha (ODS).

„Doprava v Přerově zůstává kritická. Stát sice zahájil dálnici mezi Lipníkem a Přerovem, ale druhý úsek Říkovice -Přerov není dosud ani povolen. Část odpovědnosti za tento stav podle mého názoru leží na primátorovi města Vladimíru Puchalskému, který neuměl s odpůrci současného vedení trasy komunikovat a přispěl spíše k vyhrocení celého sporu, než k nalezení kompromisního řešení,“ zhodnotil Michal Zácha.

Podle něj nebyl koaliční plán pro Přerov v části doprava až na jednu výjimku v žádném bodě splněn. Známka je tedy nelichotivá - lepší čtyřka.