„Instalace inženýrských sítí se prováděla ze skruže, která je pod mostovkou. Ta se tento týden po dokončení demontovala a odstranila s pomocí těžké techniky,“ popsal mluvčí společnosti Skanska Leoš Verner. Až do konce roku bude probíhat montáž žulových kvádrů, jež se montují jako římsa po celé délce mostovky.

Stavební ruch vládne také na severním předpolí u sokolovny, kde se nyní předlážďují chodníky.

„Pokud nenapadne hodně sněhu nebo nezačne více mrznout, práce poběží až do Vánoc. Podle počasí pak budeme pokračovat i po Novém roce. Zatím je to tak, že současné povětrnostní podmínky jsou ideální,“ pochvaluje si Verner.

Kdy se projdeme poprvé po Tyršáku?

Přestože bude hrubá stavba Tyršova mostu hotová ještě letos, lidé se po něm poprvé projdou v květnu příštího roku, kdy se má uskutečnit jeho slavnostní kolaudace a zprovoznění. Stavbu totiž ještě čeká instalace nových soch, osvětlení a terénní úpravy.

Nový Tyršův most nahradil zrezivělou lávku u Sokolovny, která byla po desítkách let užívání v dezolátním stavu. Radní chtěli, aby se do Přerova vrátilo honosné přemostění, jež by bylo adekvátní náhradou za původní železobetonový most z roku 1903. Ten vyhodili na konci druhé světové války do povětří Němci.

Projekt na nový Tyršův most pochází z dílny renomované architektky Aleny Šrámkové. Šířka spojnice obou břehů Bečvy je 12,5 metru a délka přibližně 72 metrů. Most je projektován tak, aby po něm bylo možné v jednom směru projíždět.

Využívat k dopravě ho ale můžou pouze vozidla záchranky, hasiči nebo policie. Už v příštím roce most ozdobí okrasné prvky – bronzové sochy ptáka a zubra a tři betonové stromy. Sochy mají být nasvícené.