„Největším problémem současné trasy bylo její vedení po silnici II. třídy a to hlavně kvůli bezpečnosti účastníků provozu. Mezi Radslavicemi a Sušicemi navíc projíždí nákladní doprava z kamenolomu z Podhůry a provoz je někdy tak intenzivní, že se v obci pomalu bojíme přejít cestu," vysvětlil starosta Radslavic Stanislav Jemelík.

Obce Radslavice a Sušice dělí 852 metrů a obyvatelé obou vesnic k sobě mají blízko. Radslavice jsou nejen centrem s vybaveností a službami pro Sušice a okolí spádovým.

„V Radslavicích máme například také dostihové závodiště, kam každoročně zavítá na 4500 lidí anebo koupaliště s návštěvností více než osm tisíc lidí za sezónu," uvedl další důvody starosta Jemelík. Jenomže nejen vysoká návštěvnost za atrakcemi vedla k realizaci bezpečného propojení. V úseku už došlo i k dopravním nehodám.

„V roce 2001 se zde stala dokonce smrtelná nehoda při srážce cyklisty s automobilem, v roce 2007 srazila auta na začátku obce Sušice cyklistu i chodce," vyjmenoval smutné události Stanislav Jemelík.

Na investici za tři miliony 800 tisíc korun dostala obec dotaci z Regionálního operačního programu Olomouckého kraje. Část zaplatí z vlastního rozpočtu Radslavice a část i Sušice, které se rovněž budou podílet na péči o stezku.

V návaznosti na projekt už v roce 2007 vybudovali v Radslavicích nástup na cyklostezku s parkovištěm a odpočívadlem na cyklotrase.

„Sčítáním jsme už dříve zjistili, že průměrně projede v úseku 189 cyklistů za den, zhruba osm stovek těžkých vozidel a přes šest stovek automobilů. Nejvíce cyklistů tudy projede o víkendu. Za čtyři hodiny i 115," uvedl starosta.