Od průmyslového parku, který má do Přerova přilákat investory, si vedení radnice slibuje nové pracovní příležitosti.

Zájemcem o novou skladovací halu je firma Ardon, která se specializuje na výrobu ochranných pracovních pomůcek, oděvů a obuvi, a hodlá zde zaměstnat více než stovku lidí.

Proč nevyužijí jiné plochy?

S využitím čtyřhektarové parcely pro projekt Panattoni ale nesouhlasí zapsané spolky Egeria a Krajina Dluhonice.

„Principiálně mi vadí, že se kvůli záměru likviduje krajina, která mohla zůstat zachována jako přírodní. Celý projekt se přece mohl realizovat třeba vedle chemičky, kde jsou volné plochy, a je to už jednou zdevastovaná průmyslová lokalita. Příroda se sama neobhájí, tu devastuje jen člověk,“ namítá Pavel Ježík ze spolku Krajina Dluhonice.

Město Přerov má se společností Panattoni Europe uzavřenou smlouvu o budoucí kupní smlouvě na pozemky města - a to za více než 17 milionů korun. Smlouvu nyní město prodloužilo o dva roky.

„Žádost společnosti Panattoni je zdůvodněna neočekávaným prodloužením povolovacích procesů, kdy zdržení nastalo v případě nabytí právní moci kladného rozhodnutí v rámci zjišťovacího řízení o vlivu projektu na životní prostředí,“ shrnul náměstek přerovského primátora Michal Zácha (ODS).

Odvolání zamítnuto

Sdružení Krajina Dluhonice a Egeria se odvolala proti rozhodnutí Krajského úřadu Olomouckého kraje, které ve smyslu zákona o posuzování vlivu stavby na životní prostředí konstatovalo, že průmyslový park nemá významný vliv na životní prostředí.

„Odvolání těchto spolků bylo ale zamítnuto rozhodnutím ministerstva životního prostředí,“ vysvětlil.

Fakt, že projekt nabírá skluz, podle přerovského primátora Petra Měřínského (ANO) způsobily také průtahy ve výkupech pozemků.

„Panattoni měl problémy s výkupy některých parcel, což způsobilo zdržení. Nakonec došlo k úpravě projektu - a to kvůli jednání s vlastníkem pozemku, na němž byl původně vjezd. Zájem společnosti Panattoni Europe ale přirozeně dál trvá,“ ujistil primátor.

Co v areálu najdete?

V lokalitě Staré Rybníky mají v budoucnu vyrůst dvě haly pro skladování a lehkou výrobu s administrativním, sociálním a technickým zázemím. Součástí projektu je i výstavba inženýrských sítí, zpevněných ploch, parkovacích míst pro více než tři sta aut, oplocení areálu a sadových úprav. Haly budou umístěny v západní části města a lokalita je přímo napojená na silnici I/55.