Sledovat řidiče kamionů, kteří kličkují mezi dírami na silnici ve snaze dostat se od nádraží na výpadovku na Zlín, vyžaduje kuráž. Zejména, pokud se potkají dva protijedoucí kamiony a oba šoféři se pokoušejí vyhnout díře na té „své" straně silnice. Někdy se auta téměř dotýkají pneumatikami.

„Vidíte tu hrůzu? Měli byste to tady vyfotit!," rozhazuje bezmocně rukama jeden ze šoférů.Výtluky v Tovární ulici v Přerově

Před nákladními kolosy raději uskakujeme. U výmolů totiž netušíte, jak s vahou auta zacvičí. Podobně děravých úseků je v Tovární ulici více – další je i poblíž autobusového nádraží.

Některé kritické úseky v Přerově, které volají po opravách, jsou zaneseny na mapu internetových stránek www.vymoly.cz. Je to jakýsi manuál pro řidiče, jakým místům a proč se mají vyhnout. Šoféři navíc mohou sami upozornit na místo, kde narazili na problém.

Opravy středního rozsahu

Alespoň jedna dobrá zpráva. Správa silnic Olomouckého kraje, které silnice v Tovární ulici v Přerově patří, slibuje nápravu.

„O situaci víme, protože provádíme pravidelný monitoring výtluků na silnicích. Letošní stav po zimě je bohužel mnohem horší než ten loňský a oprav bude nutné provést více. Na stavu vozovek se podepsalo časté střídání teplejších a vyloženě chladných dní," uvedl ředitel Správy silnic Olomouckého kraje Drahomír Babnič.Výtluky v Tovární ulici v Přerově

Podle něj se tento úsek silnice dočká opravy už na jaře.

„Bude to ale pouze oprava středního rozsahu. Měli jsme jednání s městem a nechceme dělat větší úpravy, když je v plánu rekonstrukce vozovky. Pokud by to mělo být udělané pořádně, muselo by se jít do hloubky a v návaznosti na garáže," řekl.

Další "tankodromy"

Podobně nešťastných úseků je v Přerově více – vyjeté koleje a výmoly jsou i v Husově, Kojetínské nebo Polní ulici. Překvapení ale čeká i na šoféry, projíždějící Kratochvílovou ulicí v centru města.

„Počínaje sjezdem z retardéru až ke kapličce na konci ulice je série jam. Projektant, který pro takovou zátěž navrhl drobnou kostku, uloženou do písku, by měl vrátit školné a diplom," vyjádřil svůj názor Pavel Zbožínek, který na toto místo upozornil na serveru vymoly.cz

„Už se to opravovalo, ale další zavření ulice k novému předláždění a zopakování této chyby nemá význam. I stařéček věděli, že pod cesty kočárů se ukládaly kočičí hlavy – a kam se na ty hrabe autobus, rozkývaný touhle odpalovací rampou," dodal.

Odlehčit autobusové dopravě v Kratochvílově ulici má alespoň částečně rozšíření Palackého ulice, které je v plánu letos na jaře. Znamená to ale pouze to, že se zátěž přesune z jednoho místa Přerova na druhé.

„Výtluky pravidelně opravujeme a na jedničkách provádíme kontroly i dvakrát týdně. Jakmile zjistíme závadu, hned provádíme opravu," doplnil Pavel Študent z Ředitelství silnic a dálnic. Podle něj byly v minulých letech opraveny v Přerově ty nejfrekventovanější úseky silnic první třídy.

„Všechny komunikace v Přerově máme v koberci, kromě Velké Dlážky," upřesnil.

Dokud ale hustý provoz těžkých nákladních aut a kamionů neodvede dálnice D1 kolem Přerova, tak se situace nezmění. Silnice už totiž nápor dopravy nezvládají a některé musely v minulosti projít opravami i opakovaně.