„Studie detailně vyhodnotí umístění potrubí do nové trasy i výkon stávajících čerpadel v podjezdu k předpokládanému množství čerpané vody. Obsahovat bude i pracovní řezy ve vazbě k železnici,“ uvedl přerovský primátor Petr Měřínský (ANO).
Podle úředníků bylo na stole několik variant, jak situaci řešit. Část výtlaku mohla být vedena v tělese silnice do Dluhonic, další možností bylo vést ji podél paty svahu nově budované stavby mimoúrovňového křížení nebo v blízkosti kolejí. Poslední varianta byla vyhodnocena jako nejvhodnější.
„Voda z podjezdu bude odváděna podél železniční trati, a to částečně společně s výtlakem z areálu firmy Navos,“ upřesnil Pavel Gala z odboru rozvoje přerovského magistrátu. Opakovaně zatopený podjezd, který je hlavní spojnicí mezi městem a jeho místní částí, řeší už delší dobu nejen zástupci Přerova, ale i rybáři a správci komunikací. Ti všichni mají zájem na tom, aby se silnice při deštích nestávala jedním velkým jezerem.