„Přesně v 11 hodin 15 minut jsme obnovili provoz po všech staničních kolejích - do této doby vlaky jezdily jen po jedné části. Bylo nutné vyrobit novou výhybku, kterou pracovníci usazovali od minulého čtvrtku. Následně se spravil železniční svršek a muselo dojít i k opravě poničeného trakčního vedení,“ popsala mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

„V současné době se zde už jezdí bez omezení rychlosti a uvedením do plného provozu je tato mimořádná událost z našeho pohledu uzavřena,“ dodala.

Na opravách poničeného úseku trati pracovali dělníci nepřetržitě, a to i o víkendech. Hlavní práce na sestavování a usazování výhybky probíhaly na přelomu ledna a února. Vlaky projížděly místem nehody sníženou padesátikilometrovou rychlostí, ale větší zpoždění nevznikala.

„Ze strany dopravce je ještě nutné odstranit dřevěné klády a poničené železniční vozy, které jsou stále v poli. Harmonogram prací bude ještě ze strany dopravce upřesněn,“ doplnila Nela Friebová.

Chata Tesák byla vybudována v roce 1934. V sopotu 29. ledna 2022 podlehla plamenům, z oblíbeného místa zůstaly jen ohořelé trosky
Přerované smutní za "srdcovkou" na Tesáku, chystá se sbírka na obnovu

Ke srážce dvou nákladních vlaků, z nichž jeden převážel dřevo a druhý prázdné lodní kontejnery, došlo ve čtvrtek 13. ledna ve 22 hodin 55 minut na výhybce v železniční stanici v Prosenicích. Do vlaku se dřevem částečně narazil vlak, převážející prázdné lodní kontejnery a v důsledku střetu vykolejily tři vozy a lokomotiva. Poškozeno bylo i trakční vedení.

Na místě zasahovalo sedm jednotek - profesionální a drážní hasiči z Přerova a Ostravy, dobrovolní z Prosenic, Oseku, Radvanic a Radslavic.Podle předběžného šetření nehodu zřejmě zavinil strojvedoucí nákladního expresu, který projel návěstidlo na červenou. Policie zatím v souvislosti s mimořádnou událostí na železnici nikoho neobvinila.

„Zahájili jsme úkony trestního řízení pro podezření z obecného ohrožení z nedbalosti,“ uvedla mluvčí přerovské policie Miluše Zajícová. Vyšetřovatelé nyní shromažďují a vyhodnocují veškeré podklady. Vlastní analýzu provádí i Drážní inspekce.

„Šetření nadále pokračuje a pracujeme na sběru potřebných informací. Budeme zpracovávat závěrečnou zprávu k mimořádné události, kterou zveřejníme do několika měsíců,“ konstatoval mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.