Zároveň nahradí současnou jednokolejnou trať.

Jak vyplývá z Věstníku veřejných zakázek, cena za dokumentaci je 61,6 milionu korun.

Zatím se nebude dělat dokumentace pro celou trať, ale pouze pro úsek z Blažovic do Přerova.

Úsek do Brna bude záviset na tom, kde bude v budoucnu brněnské nádraží.

Uchazeči mohou přihlášky podávat do poloviny dubna. Součástí dokumentace bude také podání žádosti o územní rozhodnutí.

Moderní trať bude zčásti kopírovat současnou a částečně povede v nové stopě. Bude kompletně dvoukolejná pro rychlost 200 kilometrů za hodinu.

Ministerstvo dopravy loni vybralo variantu, podle níž se bude trať modernizovat, a předpokládá, že stavba by mohla být hotová v roce 2025.

Náklady se odhadují na 35 miliard korun.

Jednou z největší výhod pro cestující je výrazné zkrácení jízdní doby, kterou sebou modernizace přinese.

„Z Brna do Přerova se bude jezdit 30 minut, do Ostravy 77 minut," uvedl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

V současnosti lidé stráví ve vlaku zhruba o hodinu déle.

Náročné přeložky trati

Chystaná modernizace trati Brno – Přerov vede k řadě náročných přeložek trati, je ale v souladu s územními plány obcí na trase a dotčených krajů

Druhá kolej pak výrazně zvýší kapacitu tratě, díky čemuž se může zvýšit počet dálkových vlaků do Ostravy, Olomouce a Zlína.

Trať Brno – Přerov je významnou spojnicí jižní a severní Moravy, náleží také do evropské železniční sítě TEN-T, a to jako součást hlavní sítě pro osobní dopravu.

Evropská unie ve svých plánech počítá na tomto spojení s vysokorychlostní železnicí s rychlostí 200 kilometrů za hodinu.

„Jedná se o první schválený úsek budoucího systému rychlých spojení a zásadní signál, že se Česká republika hlásí k progresivním trendům moderní železnice," řekl již dříve Tomáš Neřold.