Na startu závodu v areálu přerovských Montáží se sešly desítky vzácných strojů.

„Zatím je tu čtyřicet aut a přibližně stejný počet motocyklů. Někteří účastníci ze vzdálenějších míst ale dorazí o něco později, a vydají se s námi po skončení závodu na spanilou jízdu na hrad," přiblížil šéf Oldtimer clubu Helfštýn Jiří Zemánek.

Počasí se vydařilo, a tak si během nedělního dopoledne přišlo prohlédnout nablýskané veterány několik stovek milovníků historie. Mezi motorkami zaujal stroj Harley Davidson z roku 1934 v původním stavu, nebo ještě o něco starší Indian s rokem výroby 1927.

Automobilových stařečků, kteří se měli čím pochlubit, bylo více.

„Je tu třeba americký vůz REO, což je poměrně vzácná značka, ale také závodní automobil Aero Minor, rakouský Steyer a spousta dalších," řekl.

Ve voze Aero 50 s rokem výroby 1938 přijel na Jízdu zručnosti Jiří Čekan z Velkého Újezdu.

„Sbírám aerovky a už jich mám celkem pět. S touto mašinkou jsem loni absolvoval závod 1000 MIL na trase Praha – Bratislava a zpět, který měl připomenout osmdesáté výročí tohoto slavného závodu v roce 1933," poznamenal.

Majitel tohoto červeného krasavce se účastní Jízdy zručnosti každý rok. „Většinou skončím druhý nebo třetí. Pro úspěšné zvládnutí trasy je důležitá přesnost a rychlost," zhodnotil.

Raritou letošní přehlídky byl automobil Fiat Zero z roku 1912, se kterým dorazila na start dcera zesnulého Jiřího Kratochvíla Ivona.

„Tatínek ho koupil v roce 2010 na Novém Zélandu, ale už ho nestihl dodělat. Renovaci tedy dokončil kamarád Jiří Valach. Dnes má toto auto svou premiéru, a tak doufám, že se na nás tatínek shora dívá, " řekla Ivona Kratochvílová. 

Nove Přerovsko - videoobrázek