„Máme zde pětipatrovou budovu, která se nachází na výjezdu a v blízkosti benzinové čerpací stanice. Motel by mohli v budoucnu využívat řidiči osobních aut, ale i kamionů, kteří nechtějí ujet v kuse tisíc kilometrů, a potřebují se po cestě někde vyspat. Podobná zařízení jsou jinde v zahraničí běžná,“ nastínil předseda představenstva společnosti EKO Agrostav Antonín Stojan.

Na adrese Tovačovská 300 má vzniknout nové ubytovací zařízení se šedesáti lůžky. Firma má v plánu využít také přilehlé pozemky, které by měly sloužit řidičům kamionů jako odstavná plocha pro pětatřicet rozměrných vozidel.

Podle zástupců investora bude mít motel význam po dobudování dálnice D1 a hlavní výhodou je blízkost benzinové čerpací stanice.

„Chtěli bychom, aby byly v dosud nevyužitém areálu také služby pro řidiče - například pneuservis,“ nastínil.

Firma teď žádá město o povolení stavět - objekt se totiž nachází v Tovačovské ulici, na niž se vztahuje opatření obecné povahy. Přerovští radní se už před časem rozhodli vyhlásit oblasti se zvýšeným výskytem sociálně nežádoucích jevů a zásah radnice se dotkl šesti problémových ulic - mimo jiné i Tovačovské.

„Rada nyní schválila výjimku z územního opatření o stavební uzávěře, která nepovoluje stavět v této části města ubytovací zařízení,“ konstatoval náměstek přerovského primátora Pavel Košutek (ANO). O záměru ale zřejmě ještě budou debatovat zastupitelé.

D1 zatím v nedohlednu

Zatímco stavba dálnice D1 mezi Lipníkem a Přerovem už významně pokročila, přípravy navazujícího úseku Říkovice - Přerov se zbrzdily.

Důvodem jsou obstrukce ekologických aktivistů Děti Země, kteří nejprve napadli řízení o povolení výjimky ze zákona ke škodlivému zásahu do biotopů šestadvaceti zvláště chráněných druhů živočichů, a poté nařkli přerovský stavební úřad ze systémové podjatosti.

Krajský úřad v Olomouci námitku Dětí Země uznal a územní řízení se tak přesunulo z přerovského na olomoucký magistrát.

„Spis jsme už dostali, takže ho nyní studujeme. Orgány olomouckého magistrátu musejí vydat závazná stanoviska, ale časový odhad, jak dlouho to potrvá, nemáme,“ konstatovala Eva Hyravá, vedoucí stavebního odboru magistrátu města Olomouce.

Podle zástupců Ředitelství silnic a dálnic může celý proces znamenat pro stavbu, která měla začít letos na jaře, další zdržení - přerovští úředníci totiž byli už před vydáním změny územního rozhodnutí.