„Nejčastěji se objevují výhrady, týkající se zeleně nebo dopravní situace – lidé ze dvou ulic třeba nedávno volali po změnách značení,“ shrnul Zdeněk Daněk z oddělení stížností přerovského magistrátu. Protestovat formou petice za zachování vrátnice je podle něj spíše ojedinělé, ale i takové věci se dějí.

Případ vrátnice

„Dříve tu byl penzion pro důchodce, takže lidé byli zvyklí na určitý komfort a vrátnici. Babičky si sem přišly popovídat, když nemohly spát. Kdo chtěl, zavolal si sanitku, a když vrátný někoho viděl jít s těžkou taškou, otevřel mu dveře,“ vysvětlovala důvody, které vedly obyvatele Domu s pečovatelskou službou U Žebračky k sepsání protestu, ředitelka Sociálních služeb města Přerova Marta Vanišová.

Vrátnice se podle ní ruší hlavně z důvodu finančních úspor.

„Peníze teď ze všeho nejvíce potřebujeme na přímou péči pro seniory. Z osmi domovů s pečovatelskou službou v Přerově má navíc vrátnici pouze jediný – ten, kde se stížnost sepisovala. V ostatních pečovatelských domech není,“ doplnila Vanišová. Pod petici za zachování vrátnice se podepsalo na 117 občanů.

Šéfka hřbitova

Ne zcela obvyklá je i petice proti propuštění vedoucí správy hřbitova v Přerově. Zorganizovala ji jedna z obyvatelek Husovy ulice Martina Mižigarová a sešlo se pod ní 33 podpisů. Někteří z oslovených lidí vysvětlují svůj nesouhlas s odchodem vedoucí tak, že se starala dobře o hrobová místa.

„Ve výběrovém řízení na obsazení této funkce skončila vedoucí správy hřbitova až třetí. Cítila se tím tedy zřejmě dotčená. Výběr nového pracovníka je však zcela v kompetenci technických služeb, které jsou obchodní společností,“ řekl náměstek přerovského primátora Michal Zácha (ODS).

Podle Zdeňka Daňka z oddělení stížností se město musí každým podnětem ze zákona zabývat. „Stížností je vždycky více, protože petice musí splňovat formální náležitosti,“ dodal. Kritické příspěvky obyvatel Přerova ale rozhodně v koši nekončí.