Silnice zůstane zcela neprůjezdná až do konce července. Důvod?
Stavebníci narazili při výkopových pracích na kanalizaci, jež nebyla v projektech.
Auta by mohla začít od poloviny prázdnin projíždět Polní ulicí alespoň v jednom směru.
„Odkryli jsme silnici a začali budovat základy pro zeď. Narazili jsme ale na kanalizace, které nebyly v projektové dokumentaci, a nikdo o nich nevěděl. Musíme je tedy napojit a výroba atypických šachet nám zabere hodně času,“ řekl Pavel Novák, zástupce ředitele stavby.
Dělníci nyní pracují na základech a pilířích pro estakádu nad železniční tratí.
„V Předmostí se zhotovuje zemní těleso násypu, což bude nájezd ve směru od Olomouce. V Polní ulici se začala stavět šestimetrová zeď, která bude nájezdem na estakádu,“ poznamenal.
Město se snaží prosadit, aby byla komunikace v Polní ulici po dokončení prací průjezdná alespoň v jednom směru.
„Přikláníme se k tomu, aby doprava proudila ve směru od Zlína do Olomouce, ale konečné rozhodnutí je na Olomouckém kraji. Jedná se totiž o silnici první třídy, která není v našem majetku,“ shrnul přerovský radní pro dopravu Tomáš Navrátil (ANO).
Výměna parovodu a další uzavírky
Uzavírkou Polní ale dopravní omezení ve městě zdaleka nekončí - Společnost Veolia bude totiž v létě vyměňovat parovodní soustavu za horkovodní.
Zatím se práce dotkly areálu přerovské teplárny a stavba pokračovala dál podél břehu řeky Bečvy - v ulicích Tovačovská, Kojetínská, Husova a Tovární. V létě má pokračovat blíže ke středu města.
„Přerov čeká kompletní rekonstrukce stávající parní soustavy, situované na pravém břehu řeky Bečvy, zásobující teplem odběratele v ulicích Svépomoc, Velká Dlážka, Kopaniny a Osmek,“ upřesnila mluvčí přerovské radnice Lenka Chalupová.
Trasa rekonstruovaného rozvodu tepla je situována v ulicích Fügnerova, Mervartova, nábřeží Edvarda Beneše, nábřeží Rudolfa Lukaštíka, Brabansko, Za mlýnem, Kopaniny a Osmek.
Souběžně s touto stavbou bude letos provedena i další část rekonstrukce v ulicích Velké Novosady a Polní, která zasáhne rovněž ulice Cukrovarská, Čapka Drahlovského, Tržní - a také most Legií.
Rekonstrukce na pět kilometrů dlouhé trase má probíhat po částech - a to tak, aby se minimalizoval dopad na život Přerovanů.
„Nechtěli jsme, aby bylo pro dopravu uzavřeno celé nábřeží Edvarda Beneše. Proto jsme se s Veolií dohodli, že budou práce rozfázovány tak, aby úplná uzavírka nebyla nutná. Řidiči ale musejí počítat s jednosměrným či kyvadlovým provozem, krátkodobými uzavírkami částí jízdního pruhu při provádění finálních úprav a menším počtem míst k parkování,“ vysvětlil Tomáš Navrátil.
Navržený harmonogram je podle něj kompromisem všech stran a byl vytvořen tak, aby byl život ve městě stavbou omezen v co nejmenší míře.
Rekonstrukce parovodu na horkovod, která řeší výměnu podstatné části dožívající parní soustavy centrálního zásobování teplem, byla v Přerově zahájena v roce 2018. Dokončena má být do tří let.