„Linky číslo 101, 104, 105, 112, 114 a 115 jezdí od pondělí po objízdné trase a zastávky v ulicích Kozlovská a Bayerova nejsou obsluhovány. Objízdná trasa vede přes třídu 17. listopadu, kde byly zřízeny náhradní autobusové zastávky - poblíž rondelu U Hané a u malého Tesca,“ shrnul náměstek primátora pro dopravu Tomáš Navrátil (ANO).

Důvodem úplné uzavírky silnice na Vsadsku jsou stavební práce, spočívající v náhradě kanalizační šachty novou hradidlovou komorou.

„Stavebníci provádějí s pomocí rýpadla výkopy pro ukládání nové hradidlové komory. Stávající kanalizační šachta se vybourá a na jejím místě spustí prefabrikovaná nová hradidlová komora, kde bude uzávěr usazen tak, aby byl při velkých deštích zastaven odtok vody,“ popsal stavbyvedoucí zhotovitelské firmy Jiří Mika.

Stavba dálnice D1 v úseku mezi Říkovicemi a Přerovem, 30. ledna 2023
Soud přerušil řízení, stavba D1 u Přerova získala měsíce k dobru

Podle jeho slov nyní finišují také práce na opatřeních proti padesátileté vodě v blízkosti řeky Bečvy, kde se budují dvě protipovodňové zídky.

První u tenisových kurtů, druhá mezi mostem Legií a železničním mostem. Dvě betonové zídky doplní ty stávající na nábřeží Edvarda Beneše a u Kazeta. Stavebně dokončeny mají být obě akce 24. dubna.

„Ochrana proti povodním zahrnuje vybudování dvou betonových zídek včetně mobilního hrazení a opatření na stokové síti, které má při povodních zabránit zpětnému zaplavení přes kanalizační síť. Zídky o celkové délce 750 metrů zabrání zaplavení území z řeky Bečvy a zamezí i průsakům podzemní vody při povodních,“ upřesnil mluvčí Povodí Moravy Petr Chmelař.

Po čtyřleté pauze se opět konala přehlídka dětských folklorních souborů  s názvem Tovačovské fěrtóšek.
VIDEO: Do Tovačova se po čtyřech letech vrátila přehlídka folklorních souborů

Celkové náklady na tuto akci činí 70,6 milionu korun  a jsou hrazeny z dotace Ministerstva zemědělství ve výši 58,6 milionu, ze zdrojů Povodí Moravy a město se finančně podílí částkou 11 milionů korun.

„Na zídce u tenisových kurtů pokračujeme s finálními konstrukcemi. Dělají se také výkopy a podkladní vrstvy pod cyklostezkou. Zídka u železničního mostu je hotová z devadesáti pěti procent a práce postupují podle harmonogramu,“ uzavřel stavbyvedoucí Jiří Mika.