Cena pro ni neznamená zastavení se na pedagogické dráze. Naopak ji vnímá jako výzvu dál na sobě pracovat.

„Působení na pedagogické škole je pro mě za odměnu. Jsem obklopená skvělými kolegyněmi, kolegy a žáky. Jsou mými rádci, parťáky, poskytují mi zpětnou vazbu a jsou i těmi, kteří mě motivují k tomu, abych neusnula na vavřínech. Často mě krotí v mém nasazení stále něco vytvářet, realizovat, renovovat, rušit nebo měnit. Nemají to se mnou jednoduché, neb moje tempo je někdy vražedné a nároky na ně jsou nemalé. Já totiž rozhodně nejsem žádný individualista, ale týmový hráč,“ říká s úsměvem Olga Jünglingová, která je vedoucí předmětové komise výtvarné výchovy, lektorkou výtvarné výchovy ve školních projektech a organizuje každoročně tradiční výstavu výtvarných prací žáků pod názvem Salon.

Sbormistr Dětského pěveckého sboru Vocantes a učitel Základní umělecké školy B. Kozánka v Přerově Michal Sabadáš.
Přerovský učitel roku Sabadáš o Bambini di Praga i založení Vocantes

O tom, že by se stala učitelkou, původně vůbec neuvažovala. „Pocházím z kantorské rodiny. Můj tatínek působil na malé vesnické devítiletce. Byl ředitel, učitel a muž devatera řemesel. Trávil ve škole neuvěřitelné množství času. Mým únikem z tohoto prostředí byla Střední uměleckoprůmyslová škola v Uherském Hradišti, což byl úplný opak toho, v čem jsem vyrůstala. Jako výrazně racionální člověk jsem nakonec uměleckou dráhu vyměnila za pedagogickou profesi,“ zavzpomínala.

Kapelou Synkopa prošel Pavel Novák i Jaroslav Wykrent
Legendární Synkopa oslavila šedesátku. Vzpomínalo se na Nováka i Wykrenta

Vedení školy, které ji nominovalo do soutěže, ocenilo její dlouholetou praxi v oboru, touhu stále se vzdělávat, ale také přístup k žákům. „Jsem učitel demokrat. Žák je pro mě partnerem, se kterým mohu pracovat a určitým způsobem ho formovat, a na oplátku jako bonus od něho získávat zkušenosti a dovednosti v oblastech, ve kterých je někdy hodně přede mnou,“ uzavírá Olga Jünglingová.