„Nominace mě nepřekvapila, protože jsme o tom se spolužáky mluvili v sedmé třídě, kdy jsem jim říkal, ať to nechají na devátou třídu. Nicméně to už mi nic neřekli a udělali to tajně. Když mi pak přišel dopis o nominaci, tak mě to velmi potěšilo. Myslím, že lepší poděkování učitel nemůže dostat," přiznává třiatřicetiletý pedagog.

Žáci se s ním potkávají v hodinách matematiky a angličtiny.

„Snažím se navodit veselou studijní atmosféru, hlavně aby se žák v hodině nebál a měl tam příjemné prostředí pro to, aby se mohl vzdělávat. Nevytvářím na ně tlak, snažím se všechno předem ohlašovat a dávám jim možnost druhé šance," přibližuje Michal Pospíšil.

Vede kroužky, organizuje ples

Studentům se věnuje i ve volném čase – třeba v kroužku jojování nebo během tanečních kurzů, které na základní škole založil.

Koncem ledna pak organizoval už druhý Žákovský ples.

„V loňském roce jsme uspořádali první ročník a přišlo na devadesát žáků. Letos jsem kulturní program dal na starost deváťákům, pomohli i osmáci. Moc se to povedlo," těší se z mimoškolních aktivit, kterým věnuje hodně času.

„Dokud nemám vlastní děti, tak tu možnost mám. Děti si to zaslouží, důvěřujeme si a navzájem se respektujeme," říká Michal Pospíšil, kterému k postupu do semifinálového kola pomohla prezentace tří žáků během regionálního kola v Brně.

Důležitější člověk, než vědění

V dalších kolech bude o úspěch bojovat s celou třídou.

Semifinále se koná ve čtvrtek 3. března, finále pak v pátek 18. března.

Pro Michala Pospíšila jsou ale důležitější společné zážitky než ceny.

„Chtěl bych s žáky zažít ještě spoustu příběhů, při kterých by nám bylo hlavně do smíchu. Rád bych se s nimi rozloučit tak, abychom měli na co vzpomínat. Snažím se vytvářet pro děti životní příběhy, který jim zůstanou v hlavně až do konce života. To posouvám nad důležitost vzdělání, i když to jde ruku v ruce. Pro mě je důležitější ten člověk a zážitky než to, kolik toho ve skutečnost umí, protože na tom vždycky může zapracovat sám. Pokud bude chtít," uzavírá.