„Zahájení bylo trochu rozpačité, protože v Moravské bráně pršelo a foukal vítr. Jakmile jsme ale sjeli z těch kopců a blížili se k Přerovu, tak už to začalo být trochu příjemnější," shrnul své první dojmy pětapadesátiletý výherce, který na projížďku vyrazil ve stylové kožené kombinéze.

Radomír Smeták se netajil tím, že srazy automobilových a motocyklových veteránů pravidelně sleduje, ale nikdy se mu nepodařilo do některého ze stařičkých krasavců nasednout.

„Atmosféra na trase byla bombastická. Byl jsem překvapený, že lidé ve vesnicích i ve špatném počasí stáli u cesty a všem mávali. Měl jsem navíc možnost jet v Tatrovce 57 A Čína, která je otevřená, takže nechyběl ani přímý kontakt s lidmi," popsal své nejsilnější zážitky.

Diváci prý nadšeně vítali veterány na všech zastávkách na trase – v Přerově, Kelči, Teplicích nad Bečvou, ale i na Helfštýně. „Nejsem hnidopich, ale chybička se přece jen vloudila. Třeba v Přerově nebyly pro účastníky srazu zajištěné toalety a v Kelči zase pořadatelé nezvládli první příjezdy aut. Lidé podél celé trati byli ale fantastičtí," řekl.

Éru, kdy z automobilek vyjely takové klenoty jako Hispano Suiza nebo Rolls Royce 25/30 považuje za jednu z nejkrásnějších. „Třicátá léta? To je pro mě paráda, pohodička a klídek," uzavřel. 

SOUVISEJÍCÍ: Přes stovku veteránů projelo Helfštýnský okruh. Podívejte se