Termín realizace stavby obchvatu se už několikrát odsunul. Městu však svítá naděje, že za pět let by snad k budování mohlo dojít.

„Na posledním jednání se zástupci Ředitelství silnic a dálnic nám bylo potvrzeno, že stavba dálničního obchvatu kolem Přerova je naplánována na rok 2013,“ informoval náměstek přerovského primátora Josef Kulíšek.

Stavbu dálničního obchvatu mělo jako prioritu ve svém volebním programu už několik politiků, kteří se za posledních patnáct let vystřídali na radnici.

„Pokud si dobře vzpomínám, tak se o stavbě obchvatu mluvilo už někdy kolem roku 1995, kdy se začalo hovořit o výstavbě dálnice D1. Termíny realizace se ale už několikrát posunuly. Důvodem byla nesouhlasná stanoviska vůči tomuto záměru od různých organizací. Za dob mého působení na radnici se hovořilo o termínu výstavby obchvatu v letech 2008 až 2010,“ vzpomněl bývalý starosta Přerova Jindřich Valouch.

Kvůli neustálému odkládání stavby jsou už přerovští obyvatelé vůči tomuto záměru skeptičtí. „O potřebě obchvatu pro město se už toho tolik namluvilo a výsledek žádný,“ prohlásil například jeden z obyvatel Přerova Jaroslav Mucha.

Nadměrná dopravní zátěž přitom obtěžuje obyvatele nejen zvýšeným hlukem, ale má výrazný dopad i na prašnost ve městě.

K tomu dospěli také úředníci odboru životního prostředí, kteří loni poprvé měřili takzvaný prašný spad.

„Ten jsme měřili celkem v pěti lokalitách Přerova. Nejhůře dopadla křižovatka ulic Komenského a Novosady, a naopak nejlépe bylo hodnoceno místo u parku Michalov. Z toho jasně vyplývá, že prachovými částicemi jsou nejvíce zatěžovány lokality, kde je vysoká dopravní zátěž,“ vysvětlil Jaroslav Čagánek z odboru životního prostředí přerovského magistrátu.