Stavba v uplynulých týdnech pokročila a kompletně hotová má být v červnu.

„Na rekonstrukci jde historické zastřešení perónu, které bude po opravě vráceno zpět na své místo, včetně původních sloupů," řekl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.

Nový perón bude podle něj vybavený navigačními a orientačními systémy pro osoby se zhoršenou pohyblivostí a orientací, tedy slepce a šeroslepé.

Jako první bylo spravené čtvrté nástupiště, teď se buduje třetí a zhruba do poloviny listopadu se má pracovat na tom druhém. V březnu příštího roku se konečně dočká změny svého vzhledu i první nástupiště. Modernizace železničního uzlu v Přerově začala v září 2009 a u konce má být v roce 2015.

Součástí obří investice za 4,1 miliardy korun v Přerově je rekonstrukce železničního svršku a spodku, trakčního vedení, zabezpečovacího zařízení a oprava čtyř mostních objektů. Nejnáročnější akcí je rekonstrukce železničního mostu, která si vyžádá náklady za zhruba 345 milionů korun.