„Pro město je výstavba okružní křižovatky důležitou krajskou investicí a máme zájem, aby se realizovala. Protože se ale dotkne i areálu firmy v Tržní ulici, musí se vyřešit jeho dopravní obsluha a zásobování," vysvětlil Pavel Juliš z přerovského magistrátu.

Aby bylo možné areál firmy bezpečně obsloužit, chce ho majitel napojit z Dluhonské na vlastní komunikaci. Podmínkou je, že pokud budou z kruhového objezdu vyjíždět na Dluhonskou nákladní automobily, musí se zde nově osadit značka zákazu stání.

„To všechno může ale omezit majitele rodinných domů v Dluhonské, kteří jsou zde zvyklí parkovat. Proto město potřebovalo slyšet i jejich názor," řekl.

Na veřejné debatě nechyběli zástupci investorské firmy, která areál v Tržní ulici vlastní.

„Areál je z velké části využíván pro skladové prostory. My v současné době napojení máme, ale řešíme situaci, která vznikne po výstavbě kruhového objezdu," konstatoval zástupce investorské firmy Stanislav Herudek.

Lidí se ptali, kde budou parkovat

Majitele domů, kteří se debaty zúčastnili, zajímalo především to, kde budou po změně dopravního řešení parkovat.

„Neexistuje třeba možnost postavit garáže naproti pozemku? Proč neuděláte něco pro lidi?," ptal se jeden z přítomných občanů.

„Když lidé nemůžou stát před vlastním domem, ať investor vymyslí náhradní řešení. Tento systém omezí ty, kteří v této části města bydlí," upozornil další z místních.

Nová parkovací místa pro majitele dotčených domů by měl podle občanů vybudovat kraj, který je investorem stavby okružní křižovatky.

Na jednání zazněly také obavy z toho, že po dobudování dálnice D1 z Lipníku do Přerova ještě více zhoustne provoz v této části města.

„Nemyslím si, že se po dostavění dálnice zvýší intenzita dopravy ve směru od Ostravy," reagoval na tyto připomínky náměstek přerovského primátora Pavel Košutek (ANO).

Stavět by se mohlo už letos

Podle jeho slov je zahájení výstavby okružní křižovatky ulic Tržní – Polní – Dluhonská v letošním roce reálné. „Intenzivně se o tom jedná a koncem února by měly být všechny podklady pro to, aby se mohlo začít projednávat územní řízení," doplnil.

Na novou okružní křižovatku ulic Tržní – Polní – Dluhonská čekají Přerované dlouhá léta. Místo totiž patří k nebezpečným a nepřehledným úsekům. I přes hustý provoz v několika směrech není na stávající křižovatce jediný semafor, takže auta mají problémy při odbočování z vedlejší cesty na hlavní.

„Není tu nic. Jeden přechod je na světelné křižovatce u elektrárny a pak jsou pruhy až u Baumaxu," postěžovala si už dříve Zdenka Dočkalová z Přerova.

Podle projektantů nevyhovuje stávající křižovatka jak šířkově, tak napojením na přilehlé průmyslové areály.