„V současné době se navážejí nosné prefabrikáty budoucí lávky s tím, že dvě třetiny už jsou osazené, a zbývajících šest kusů přibude v průběhu příštího týdne. Tím bude vlastní nosná konstrukce lávky osazena," uvedl Zdeněk Dostál z přerovského magistrátu.

Stavba ale potrvá ještě několik měsíců.

„To, že je lávka na pylonech, znamená jen část prací. Následovat bude bednění lávky, betonáž příčných a podélných spojů, a pak se budou provádět práce na opěrných rampách na levém břehu řeky Bečvy," doplnil.

Podle něj mohou být skruže odstraněny až po zabetonování předepnutí nosných lan lávky.

„Budou tam minimálně měsíc. Teprve až se odstraní, je možné pokračovat dál v pracích pod lávkou. Součástí jsou i dynamické a statické zkoušky nového přemostění," podotkl.

Termínem dokončení je srpen letošního roku. Jak realistické je ale toto datum, se teprve ukáže. Práce totiž během zimy nabraly zpoždění kvůli špatnému počasí. Přerovští radní ale už dříve uvedli, že s prodloužením termínu zprovoznění lávky, které požaduje zhotovitel, nesouhlasí.

Odolnější proti velké vodě

Nové přemostění, které propojí břehy řeky Bečvy a nahradí původní poničenou lávku, má tvořit předpjatý železobetonový trám se závěsy. Ten má být podle odborníků v případě, že by Přerovu opět hrozily povodně, bezpečnější. Náklady byly vyčísleny na zhruba 24 milionů korun.

„Je to stavba, složená z prefabrikátů, takzvaných korálků, které je potřeba osazovat velice přesně. Nová lávka bude mít o jeden pilíř navíc oproti té původní a změní se i tvar konstrukce," řekl už dříve zástupce dodavatelské firmy.

A jaké jsou parametry nového přemostění?

Lávka je dlouhá 94 metrů, široká 3,5 metru, a má sloužit jak pro pěší, tak i cyklisty a v případě nutnosti i vozidla Integrovaného záchranného systému.