„Ze 380 na 190 korun! Halenku jsem neměla v plánu, ale když jsem viděla ty slevy. Pěkná, starorůžová,“ ukazovala kamarádce novinku v šatníku zhruba dvacetiletá slečna, která ve čtvrtek odpoledne vycházela z prodejny New Yorker v olomoucké Šantovce.

Slevy jsou všudypřítomné v obchodních domech i na internetu. Dvacet i padesát procent na oděvy, obuv, sportovní vybavení či elektroniku. Některé internetové obchody vystoupaly se slevami až osmdesáti procentům.

„V pátek mají slevu 30 procent Knihy Dobrovský. Sestra má příští týden narozeniny, koupím jí novinku od Patrika Hartla a k tomu nějakou drobnost pro radost,“ plánovala ve čtvrtek Michaela Pospíšilová z Olomouce.

Motorový vůz Alstom Lint
Do Jeseníků pojede Leo Express
Budova školy v Dlouhé Loučce
Německý řád usiluje o základní školu v Dlouhé Loučce. Kauzu ale protahuje

Pozor na slevy fiktivní

Výprodejní akce a nabídky „akčních slev“ každoročně monitorují inspektoři České obchodní inspekce.

Kontroly podle mluvčího ČOI Jiřího Fröhlicha směřují zejména do prodejen, kde mají podezření, že se prodávající snaží zbavit výrobků, které nesplňují podmínky pro uvedení na trh – chybí jim informace o materiálovém složení, návody k použití v českém jazyce, anebo různě „čarují“ s jejich cenou, takže sleva může být fiktivní.

„Česká obchodní inspekce vřele doporučuje spotřebitelům, aby se nenechali zlákat magickými slovíčky „sleva“ či „akční cena“, popřípadě „výprodej“, ale aby přemýšleli, zda takové zboží skutečně potřebují a zda náhodou jinde bez slevy totéž zboží není nakonec levnější, pak jistě ušetří,“ vzkázal mluvčí inspekce Fröhlich.

V posledním čtvrtletí provedli inspektoři celkem 1006 kontrol a ve 160 případech zjistili nepoctivý prodej výrobků ve slevě, zejména se jednalo o nesprávné účtování akční ceny u pokladny.

Výstaviště Flora Olomouc. Ilustrační foto
Flora stále nemá nového ředitele. V konkurzu nikoho nevybrali