Podle smlouvy by měl být v Černotíně na silnici první třídy světelně řízen provoz po dobu šesti týdnů. Pro ty, co tam jezdí denně, to znamená spoustu čekání a dlouhých kolon.

„Někdy tady trčím v řadě i několik minut,“ svěřuje se pětadvacetiletý Milan z Hranic.

„Vím, že na silničních stavbách se musí s dopravním omezením počítat. Nechápu ale, proč tam stávají auta v obou směrech současně,“ kritizoval seřízení semaforů.

Kvůli bezpečnostnímu ostrůvku je v Černotíně uzavřen asi třicetimetrový úsek. Osobní vůz je jím schopen projet do desíti vteřin. Další půlminutu svítí pak v obou směrech červená.

Fronty se tvoří v obou směrech

„Tím pádem se tam tvoří zbytečně dlouhé fronty,“ nastínil důsledek čekací prodlevy pan Milan. Občas prý se stane, že musí řidiči v jedné koloně čekat na zelenou i třikrát po sobě.

„Semafor je seřízen tak, že vždycky pustí jen pět nebo šest aut. Ty další mají smůlu a čekají na zelenou znovu,“ tvrdí mladý řidič.

Představitelé Černotína stavbu nijak neorganizují. Dohlížejí pouze na to, aby byl dodržen termín jejího dokončení.

„Zatím se nám zdá všechno v pořádku,“ tvrdil místostarosta obce Jaromír Kelar.

„Ale nestojíme jim za zády. Doufáme, že je ta firma natolik seriózní, aby stavbu dokončila co nejdřív.“

Kde jsou dělníci?

Zkušenosti řidiče Milana jsou ale jiné.

„O víkendu tady nebyla ani noha, což se dá pochopit. Že ale na stavbě nebývají žádní dělníci ani ve všední den odpoledne, to už se mi zdá podivné,“ vyjádřil svůj názor.

Místní si o ostrůvku myslí své

O stavbě samotné si obec Černotín myslí své.

„Dříve tu byl přechod pro chodce, ale nelíbil se policistům. Nařídili ho zrušit a udělat místo něj ostrůvek. Já osobně si myslím, že tady bude spousta nehod, než si na něj řidiči zvyknou,“ netajil se svými obavami místostarosta Kelar.