Tragická nehoda se stala poblíž místa, kterému se lidově říká myší díra. A už krátce po neštěstí se vynořila spousta otazníků, co by se stalo, kdyby… Přestože nebezpečnou zkratku přes cestu běžně využívají chodci i cyklisté, kteří se potřebují dostat z Předmostí směrem k Emosu a výstavišti, projíždějící řidiče dlouho nic nenutilo zpomalit.

Tragická smrt mladých dívek to změnila - dnes mohou v úseku projíždět pouze padesátikilometrovou rychlostí.

„Už od jara je zde trvalé dopravní značení, které řidiče nutí úsek projíždět rychlostí 50 kilometrů v hodině. Někteří to dodržují, jiní samozřejmě ne - i proto jsme obdrželi podněty od občanů, kteří požadují umístit v této části města radar,“ nastínil přerovský radní pro dopravu Tomáš Navrátil (ANO).

Další změnou je i posunutí dopravní značky se začátkem obce směrem k Lýskám. I to šoféry krotí, aby na příjezdu do Přerova zpomalili.

Na ostrůvek a přechod už mají pozemky

Zabránit nehodám a nečekaným střetům projíždějících aut s cyklisty a chodci, kteří zkratku z Předmostí směrem k Emosu hojně využívají, má v budoucnu i bezpečnostní ostrůvek s nasvětleným přechodem.

Po letech přešlapování na místě má projekt konečně konkrétní obrysy - město totiž vykoupilo od vlastníků pozemky, které pro stavbu potřebuje.

„Projektová dokumentace je kompletní včetně předpokládaných nákladů, které se odhadují na 5 milionů 700 tisíc korun. Projekt zahrnuje stavební úpravy na silnici I/47, tedy vybudování bezpečnostního ostrůvku pro převedení cyklistů a chodců z Předmostí směrem k Emosu. Součástí je i nasvětlení přechodu a ostrůvku,“ shrnul Zdeněk Dostál z odboru rozvoje přerovského magistrátu.

Stavební úpravy ale pokračují dál směrem do Předmostí v úseku pod železniční tratí.

„V tomto místě se vybuduje zpevněná cyklostezka s chodníkem, jejíž součástí bude veřejné osvětlení, terénní a sadové úpravy. Cyklisté se tedy konečně dočkají komfortnějšího průjezdu. Požádali jsme zastupitele o schválení této investiční akce včetně zajištění finančních prostředků,“ upřesnil.

Cyklostezka a úpravy myší díry

Podmínky pro cyklisty a pěší se mají zlepšit postupně.

„Předpokládáme realizaci ve dvou etapách - první by zahrnovala úpravy na silnici I/47 a vybudování cyklostezky do Předmostí a k Emosu, ve druhé jsou po dokončení modernizace železniční trati v plánu stavební úpravy takzvané myší díry. Ty připadají v úvahu zhruba v roce 2022,“ řekl.

Pokud financování záměru schválí na říjnovém zasedání zastupitelé, mohly by začít plánované úpravy silnice s vybudováním ostrůvku už na jaře příštího roku.