Oprava komunikace, která tvoří hlavní tah mezi Přerovem a Olomoucí, už trvá skoro měsíc. A další zhruba čtyři týdny jsou před námi.

„To víte, řidiči brblají. Semafory mají krátké intervaly a doprava pak stojí, proto ji raději řídíme," přikyvuje jeden z pracovníků stavební firmy, který má dopravu na starost. Je jedenáct hodin dopoledne a za několik minut tudy projelo desítky aut.

„Červená – mercedes – kabelka," hlásí jeho kolega do vysílačky.

Podle těchto indicií poznají ti na druhé straně automobil, který jede jako poslední. Pro upřesnění – kabelka byla nakreslena na kapotě, neznamená to genderové ani jiné rozlišení.

Oficiálně by měly stavební práce trvat do 20. července.

„Do konce týdne položíme živici – vrchní vrstvu. Pak se dodělá krajnice. Další firma pak vyznačí vodorovné dopravní značení," popisuje.

Dostávají se řidiči pod tlakem do stresu?

„Zatím na nás nikdo nevlítl," říká s úsměvem jeden ze stavebníků. „Snažíme se, aby projelo co nejvíce aut najednou," dodává. Ti znalejší raději volí cestu přes Brodek u Přerova a Rokytnici nebo přes Žeravice a Lhotku.

Ťukance i ukradená toaleta

Na místě dochází, ať už z nepozornosti nebo z rozčilení, k různým ťukancům. První vážná nehoda se stala v pondělí v podvečer. Naopak dochází i ke kuriózním případům, někdo například ze stavby ukradl mobilní toaletu.

Přes den a se úsek zhruba kilometr a půl dlouhý dodělá a zítra se začne s pokládáním nového asfaltového koberce o kousek dál. Na chvíli uvažuji, že ještě zblízka vyfotím stroje, které upravují horký asfalt. Cesta k nim ale vede přes novou vrstvu.

„Být vámi, tak to nedělám. Bylo by to vidět, ale na vašich botách," ujišťuje mě.

Podél chmelnice se tedy vracím zpátky k zaparkovanému autu. Řidiči, kteří tudy cestují především v ranních hodinách, se budou ještě muset obrnit trpělivostí. Diskuse o tom, zda-li byla oprava vozovky nutná, nechávám jiným. Teď se hlavně odsud nějak dostat.