„Už od jedné hodiny odpoledne tu byl takový nápor, že jsme museli posilovat a jeden vůz dokonce přistavit. Kromě tří historických autobusů se lidé přišli podívat i na elektrobus a nejnovější vůz Solaris Urbino 18 nové generace, který vyjel teprve nedávno z výrobní linky," řekl za pořadatele Tomáš Brada ze společnosti Arriva Morava.

Cestující se mohli vydat stařičkými autobusy na okružní jízdu do Předmostí, ale také k nemocnici či do areálu ČSAD. „Zájem o projížďky mají lidé všech věkových skupin. Starší si tu zavzpomínají a mladí se zase diví, že něco takového vůbec mohlo jezdit," poznamenal.

S typickým červeno-bílým autobusem značky Škoda RTO dorazil z Technického muzea v Brně řidič Miroslav Křen. „Jezdil jsem takovým ertéóčkem se sportovci Rudé hvězdy a vydržel tam jednadvacet let. Výhodou těchto autobusů bylo, že se ve sněhu dostaly téměř všude. Nevýhodou ale, že byly hlučné a třepaly se za jízdy. Rám a podvozek byly totiž z náklaďáku," poznamenal.

Kvůli svému oblému tvaru byly prý autobusy značky Škoda RTO ve své době velmi obdivované. „Všechny firmy totiž vyráběly hranaté autobusy, ale tento byl krásně kulatý. I v sedmdesátých letech se říkalo, že Škoda RTO je nejhezčí autobus v Evropě," uzavřel.