Cestující čekají podobně jako během předchozích oprav krušné dny. Pokud chtějí být v práci včas, měli by na nádraží dorazit raději v časovém předstihu. Dočasně omezená bude přístupová cesta do odbavovacích prostor výpravní budovy a také na všechna nástupiště.

„Během oprav bude možný přístup do odbavovacích prostor, tedy k ČD centru, pokladním přepážkám a čekárně jen hlavním vchodem, tedy po schodech od města," řekla regionální mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

Pro vozíčkáře a postižené se uzavřou i bezbariérové přístupy z bočních stran výpravní budovy přes první nástupiště. „Bezbariérový přístup k vlakům na druhé až čtvrté nástupiště bude možný pouze nově vybudovaným podchodem, který je vybaven výtahy," upřesnila.

Na vlak vyražte raději o trochu dřív

Cestující musejí počítat s větší časovou náročností při přecházení od pokladen k vlakům. Lidé si koupí jízdenky ve vestibulu, potom ale musejí vyjít ven hlavním vchodem na Husovu ulici, obejdou budovu a východem k autobusovému nádraží se dostanou ke kolejím.

K vlakům je zavede nový podchod.

„Žádáme zejména imobilní cestující, aby svou přepravu objednávali s dostatečným předstihem prostřednictvím kontaktního centra Českých drah, a to na telefonní lince 840 112 113, nebo prostřednictvím objednávky na stránkách www.cd.cz," radí Kateřina Šubová. Lidé ale můžou kontaktovat přímo zaměstnance přerovského nádraží na čísle 972 734 411.

„Vzhledem k tomu, že po dobu rekonstrukce nebude zajištěn bezbariérový přístup k pokladním přepážkám, může požádat imobilní cestující o odbavení přímo ve vlaku bez jakékoliv přirážky," upřesnila.

Součástí proměny prvního nástupiště, která potrvá do konce května, bude i oprava původního historického zastřešení, výměna kachlí a práce budou probíhat i v kolejišti.

„V té době nebudou k prvnímu nástupišti zajíždět vlaky. Cestující budou přicházet od autobusového nádraží přes nový podchod, ve kterém jsou už umístěny nové informační tabule. Přístup do restaurace a WC na prvním nástupišti ale zůstane zachován," doplnil mluvčí Správy železniční a dopravní cesty Pavel Tesař. Modernizace železničního uzlu v Přerově začala v roce 2010 a definitivně u konce má být v létě.

Vleče se to, vadí lidem

Cestujícím, kteří jezdí denně vlakem do práce, už opravy lezou krkem.

„Vleče se to až příliš dlouho. Na jednu stranu výsledek stojí za to, ale na druhou mě to začíná docela unavovat. Půl roku jsme museli obcházet všechna tři nástupiště po povrchu, kde jsem si totálně zničila boty. A teď další stavba," posteskla si Helena B. z Kojetínska.