„V současné době dokončujeme obrusnou vrstvu asfaltu, a ten musí ještě zchládnout. V areálu Juty se bude dodělávat cyklostezka a do konce týdne chceme instalovat mobilní oplocení. Počasí nám v posledních týdnech přálo, takže v pondělí to stoprocentně pojede,“ uvedl hlavní stavbyvedoucí Arnold Rozehnal.

Podle radního pro dopravu Tomáše Navrátila začnou práce na změně dopravního značení v pondělí 1. srpna v šest hodin ráno a budou probíhat zhruba do desíti dopoledne.

Komenského zůstane zavřená

Co všechno se změní?

„Vozidla začnou jezdit po zcela nové části komunikace v areálu bývalé Juty, a to obousměrně v jednom jízdním pruhu, který je blíže k pivovaru. Provoz na křižovatce mezi ulicí Velké Novosady, novým průtahem a Kojetínskou bude řízen semaforem,“ nastínil radní pro dopravu.

Nadále zůstane uzavřena silnice v Komenského ulici, a to v úseku dlouhém asi sedmdesát metrů u křižovatky Velké Novosady - Kojetínská.

„Provoz v Kojetínské povede pouze jedním pruhem a zaslepena bude křižovatka z Husovy ulice do Tovární a naopak. Pro vnitřní dopravu může řidičům posloužit komunikace v ulici Velká Dlážka a Palackého,“ doplnil Tomáš Navrátil.

Průchod chodců na vlakové a autobusové nádraží bude zajištěn jako dosud z Nádražní ulice.

„Nově budou moci chodit z Komenského také přes nové rameno průtahu do Škodovy ulice,“ zmínil.

Práce na poslední etapě průpichu potrvají od srpna do konce října, kdy bude stavba definitivně dokončena. Takzvaný průpich je součástí vnitřního průtahu městem - tedy jakési „přerovské magistrály,“ která má přispět k větší plynulosti dopravy.

Sběrač z místních komunikací

Průpich o délce 826 metrů začíná na křižovatce ulic Velké Novosady - Komenského - Kojetínská, silnice protne areál bývalé firmy Juta, povede podél autobusového nádraží a napojí se na Tovární ulici. Po dokončení stavby zde vznikne zcela nová čtyřproudová komunikace.

Podle odborníků, kteří se na plánech podíleli, bude přerovská doprava plynulejší, rychlejší a bezpečnější, protože průtah se stane jakýmsi sběračem z místních komunikací. Náklady na stavbu činí 189 milionů korun a Přerov se finančně podílí částkou 22 milionů.