Potvrdil to přerovský primátor Vladimír Puchalský (SpP), který požádal o schůzku zástupce společnosti CzechInvest na úrovni města a kraje.

Vstup nových investorů je přitom pro Přerovsko důležitý - pomohl by snížit nezaměstnanost, která je jedna z nejvyšších v kraji.

„Vláda původně stanovila termín uzavřít jednání o průmyslové zóně v Bochoři do konce prosince loňského roku. Nestalo se tak, protože nebyly vypořádány všechny rezortní připomínky. Kromě běžných komplikací nastala i jedna zásadní - s převodem pozemků na Olomoucký kraj, který by měl být ve spolupráci s městem investorem zóny,“ řekl primátor.

Wurmova ulice v Přerově se změnila v jednosměrku
Změna ve Wurmově ulici! Je jednosměrná

Sever čeká na jednoho velkého

Ministerstvo průmyslu a obchodu původně zpracovalo dvě varianty strategické průmyslové zóny v Bochoři - první počítala s využitím plochy o celkové rozloze 535 hektarů a demolicí veškeré letištní infrastruktury, druhá s rozdělením zóny na severní a jižní a zachováním letiště. Vláda nakonec rozhodla o zachování letiště.

Letištní dráha rozdělí území průmyslové zóny na samostatné plochy o maximální rozloze 220 a 117 hektarů.

Práce na realizaci strategické průmyslové zóny by měly podle původních předpokladů začít koncem tohoto roku.

O využití jižní části průmyslové zóny už investoři projevili zájem.

„Pracujeme dál a zájem z jejich strany určitě je. Severní část, kde má být jeden velký investor, si řeší CzechInvest sám, my řešíme drobné investory v jižní části, kde je plánovaný letecký průmysl,“ uvedl ředitel společnosti LOM Roman Planička.

Někteří výrobci už se na letišti zabydleli - například firma Nirvana Systems zde vyrábí a montuje vírníky.

O rozruch se postaral v centru Prahy autovírník, který zaparkoval přímo na Václavském náměstí. Stroj pilotoval Pavel Březina.
Pilot z Bochoře zaparkoval virník na Václaváku. Chtěl si dát kafe

Poslední majitelka "drží"

Pro strategickou průmyslovou zónu je důležité napojení na dálnici D1. Úsek mezi Říkovicemi a Přerovem se má začít stavět na jaře příštího roku a archeologové zde už zahájili výzkum. Podstatná část pozemků pro stavbu dálnice je vykoupena.

„I my nyní jednáme s Ředitelstvím silnic a dálnic, takže bychom měli během dvou měsíců prodat pozemky města, dotčené výstavbou dálnice D1,“ doplnil primátor Vladimír Puchalský.

Problémy podle něj zůstávají v Dluhonicích, kde se brání prodeji nemovitosti poslední majitelka.

„I když majitelka uznala validitu znaleckého posudku, má své specifické představy a chce získat nemovitost nebo pozemek v Dluhonicích, protože k nim má hluboké kořeny a nechce je opustit. To je taková citová překážka,“ uzavřel.

Stavební ruch vládne v těchto dnech na novém úseku dálnice D1, který se buduje mezi Lipníkem a Přerov. Dělníci pracovali ve čtvrtek  u Radvanic na stavbě retenční nádrže.
Práce na dálnici D1 se znovu rozběhly