VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ocel místo kamene aneb rekonstrukce železničního mostu

Přerov /FOTOGALERIE/ – V obležení těžké techniky je v těchto dnech jedna z dominant Přerova – železniční most přes řeku Bečvu. Jeho rekonstrukce začala už loni v srpnu a práce teď po několikaměsíční přestávce znovu pokračují. Stavba nového přemostění je jednou z nejnáročnějších akcí v rámci modernizace železničního uzlu v Přerově a vyžádá si náklady za zhruba 345 milionů korun.

10.2.2012
SDÍLEJ:

Rekonstrukce železničního mostu přes řeku Bečvu v PřerověFoto: DENÍK/Petra Poláková – Uvírová a Vojtěch Podušel

„Prosinec a leden jsou většinou nestavební měsíce, teď to ale díky příznivým klimatickým podmínkám neplatí,“ vysvětlil mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla, proč se začalo na mostě pracovat o měsíc dříve, než se plánovalo. Původně měla tato akce pokračovat až od března.

Výměna zastaralého železničního mostu je jednou z technicky nejnáročnějších staveb v rámci modernizace přerovského uzlu.

„Až dosud byla spodní stavba mostu se čtyřmi pilíři a dvěma opěrami kamenná s výplňovým betonem. Navržená nová nosná konstrukce mostu bude ocelová,“ uvedl již dříve náměstek ředitele pro investice na koridorech Karel Janků.

„V této etapě se budou sundávat dvě koleje a udělají nové pilíře. Pracuje se vždy v jedné části kolejiště tak, aby vlaky mohly přes most normálně projíždět,“ popsal stavbyvedoucí Jiří Maxa. Podle něj se musí nejprve snést stará konstrukce a základy se podchytí s pomocí mikropilot.

„Je to proto, že nový most bude mít větší zatížení a vlaky tudy budou projíždět rychleji než dosud. Jakmile se spraví základy, původní konstrukce se postupně demontuje a nahradí novou,“ doplnil.

Stavba nového železničního mostu si vyžádá náklady 345 milionů korun a do provozu bude uvedený už v prosinci. „Modernizace železničního uzlu ale potrvá až do roku 2015,“ upřesnil Pavel Halla.

Provoz na trati bez omezení

Podle regionální mluvčí Českých drah Kateřiny Šubové si rekonstrukce mostu nevyžádá omezení na trati. „Když se koncipoval nový jízdní řád, zohledňoval se i projekt modernizace železničního uzlu v Přerově, protože potrvá až do roku 2015. Žádné výluky ale naplánovány nejsou,“ řekla.

Práce na mostě lákají i mnohé Přerovany, kteří se sem chodí dívat na stavební dělníky.

„Most je kus historie města. Chodíval jsem tu jako malý kluk s dědou pozorovat vláčky a byla tu i lávka pro pěší. Ta už je teď ale odstraněna,“ posteskl si jeden z místních Karel Petřík.

Další investice

Součástí obří investice za 4,1 miliardy korun v Přerově je rekonstrukce železničního svršku a spodku, trakčního vedení, zabezpečovacího zařízení a oprava čtyř mostních objektů.

Nákladnou investici umožnila dotace z evropských fondů.

„Stavba je navržena ke spolufinancování v rámci Operačního programu Doprava, z Fondu soudržnosti Evropské unie, a to částkou 2,9 miliard korun,“ shrnul Pavel Halla ze Správy železniční dopravní cesty.

Loni na podzim bylo dokončeno čtvrté nástupiště vlakového nádraží v Přerově a oprava těch zbývajících bude pokračovat letos. Od února do června se má spravovat třetí nástupiště, od června do poloviny listopadu pak druhé. Jako poslední se začne v březnu roku 2013 měnit vzhled prvního nástupiště. Zčásti spravený je i stávající podchod.

„Vyroste ale i zcela nový podchod, jenž propojí všechny peróny, a má ústit u příchodu k autobusovému stanovišti. S jeho uvedením do provozu se počítá v roce 2013,“ uzavřel Pavel Halla.

Autor: Petra Poláková-Uvírová

10.2.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Petr Vrána - ANO - Přerov
12

První den v nové roli? Poslanec Vrána je normálně v práci

Fotbalisté FK Kozlovice (v modrožlutém) proti Ústí
43

Ústí zrušilo domácí nadvládu Kozlovic v "královském" souboji bratrů

DOTYK.CZ

Internet se baví: Babiš líbá a Benda je stejnou jistotou jako smrt a daně

/ GALERIE, VIDEO / Tvůrci internetových memů nespí a povolební situaci v Česku pochopitelně nenechali bez povšimnutí. Pozornost si získaly zejména čtyři momenty: vděk Andreje Babiše vyjádřený tvůrci jeho kampaně Marku Prchalovi, prohra Matěje Stropnického v čele Zelených, poměrně vysoký zisk SPD Tomia Okamury - a "nesmrtelný" poslanec Marek Benda.

Jak se volilo v obcích na Přerovsku? Tady je pár zajímavých střípků

Co vesnice, to jiný názor. Přestože většina obcí na Přerovsku kopírovala „moravský model“ a lidé zde dali nejvíce hlasů hnutí ANO Andreje Babiše a SPD Tomia Okamury, našly se i světlé výjimky. Někde se do výsledků promítla obliba starostů a venkov zase „podržel“ lidovce a ministra zemědělství Mariana Jurečku.

AKTUALIZOVÁNO

Dálnici z Lipníka zavřela havárie, ucpaly se i cesty okolo

Nehoda zastavila v pondělí ráno hlavní tah mezi Ostravou a Olomoucí. 

Nepropásněte! Výsledky voleb ve vaší obci, názory, podrobnosti

Emocemi a překvapeními nabitý volební víkend přinesl spoustu zajímavých změn, výsledků a reakcí. Tištěný pondělní Deník jich bude plný.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT