Kvůli vládní krizi se totiž debaty o dopravních prioritách v zemi v těchto dnech odsunuly na vedlejší kolej.

„Stavbu vnitřního průtahu městem jsme finančně podpořili hlavně proto, abychom vyslali jasný signál směrem k Ředitelství silnic a dálnic, že o tuto akci máme zájem,“ vysvětlil mluvčí přerovského magistrátu Bohuslav Přidal.

Průtah má odvést tranzitní dopravu pryč z centra a výrazně tím ulehčit životnímu prostředí v Přerově. Investice za zhruba 900 milionů korun zahrnuje jednak takzvaný „průpich“ kolem nádraží, jenž počítá s náklady za zhruba 250 milionů korun.

Stavba mimoúrovňové křižovatky v Předmostí pak přijde na 657 milionů.

„Velmi si vážíme aktivity města a ambici spolufinancování vnímáme jako vstřícný krok k řešení dopravní situace v Přerově,“ reagoval na schválení finančního příspěvku mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský. Podle něj se stavbou vnitřního průtahu počítá i superstrategie rezortu.

„V tuto chvíli je potřeba dotáhnout do konce některé formální věci, stále třeba chybí stavební povolení a je potřeba vyřešit také výkup některých pozemků. Začít stavět by se ale mělo v roce 2012 až 2013 a s dokončením se počítá v roce 2014,“ upřesnil mluvčí.

Zbourají budovy v Kramářově ulici

Detaily investice dolaďuje také Ředitelství silnic a dálnic.

„Stavba je aktuálně v běhu a teď se řeší hlavně otázka úspor a nalezení toho nejlepšího řešení,“ potvrdil ředitel olomoucké pobočky Ředitelství silnic a dálnic Martin Smolka.

Projekt průpichu není v Přerově žádnou novinkou a mluvit se o něm začalo už za totality.

„Těsně po revoluci ale nebyla politická vůle ho prosadit, zastupitelé s tím totiž nesouhlasili. Znamenalo by to zásah do velké části budov u nádraží,“ vrátil se do minulosti mluvčí přerovského magistrátu Bohuslav Přidal.

Kvůli průpichu by musel být třeba zbourán blok budov v Kramářově ulici a stavba by se dotkla i části Škodovy a Komenského ulice. Z důvodu finanční a technické náročnosti byl proto záměr přepracován do jiné, přijatelnější podoby.

Kulíšek: Rozehráli jsme bitvu o dálnici

Přerovští radní zatím stále nemají jasnou odpověď ministerstva dopravy, zda bude v dohledné době dokončen úsek dálnice D1 z Říkovic do Přerova. Ve stávající superkoncepci ministerstva dopravy totiž šestnáctikilo­metrový úsek strategické silnice chybí.

„Podařilo se nám rozehrát bitvu o dálnici a máme oporu ve stanovisku hospodářského výboru sněmovny, podle něhož má tato stavba celoevropský význam,“ řekl náměstek přerovského primátora Josef Kulíšek (ODS).

Záměr na výstavbu dálnice podpořilo v petici na šest tisíc obyvatel z Přerova a okolních obcí.

„Na další kroky ministerstva dopravy bude apelovat i společné memorandum měst a obcí z celého Přerovska, pro něž má dálnice obrovský přínos,“ uzavřel.

Přerovský deník|Propagujte i svojí stránku