Dodavatelem druhé etapy stavby se stala společnost Eurovia CS, která podala nejvýhodnější nabídku ze šesti firem a úpravy předpolí zhotoví za 15, 5 milionů korun.

„Firma provede napojení komunikace na Tyršův most. Kromě toho zajistí kompletní sanaci sklepů, které jsou pod náměstíčkem Na Marku, opraví opěrnou zídku pivovarského sjezdu a provede kompletní předláždění ulic Pivovarská a Na Marku," vyjmenoval náměstek přerovského primátora Michal Zácha (ODS).

Podle něj vznikne v této části nové parkoviště pro osmnáct aut.

Původně mělo stát parkoviště v místech, kde archeologové odkryli základy kostela svatého Marka. Unikátní objev, který historici považují za jeden z nevýznamnějších v Přerově za poslední léta, ale plány radnice změnil.

„Museli jsme ve spolupráci s projektanty najít nové řešení a vybrali to, které zajistí největší počet parkovacích míst," řekl Michal Zácha.

Podle něj začne Tyršův most po dokončení stavby jižního předpolí sloužit nejen pěším, ale také řidičům aut.

„Chtěli bychom, aby zde byl jednosměrný provoz, a to ve směru od centra k sokolovně," upřesnil.

Stavba Tyršova mostu si vyžádala celkové náklady 120 milionů korun a zatím slouží jen pěším.

Druhá etapa stavby jižního předpolí vypukne počátkem července a dokončena má být 30. září. Město už ale raději dopředu počítá s variantou, že se termín může změnit.

Archeologové totiž stále pátrají po bratrské škole poblíž kostela sv. Marka, v níž působili Jan Amos Komenský a Jan Blahoslav. Při výkopech v lokalitě blíže ke Spálenci je tedy můžou čekat další žně.

A jaký bude další osud cenné lokality, kde byly nalezeny základy kostela sv. Marka?

„Podali jsme žádost o její zapsání na seznam kulturním památek. Má to širší kulturně – historickou souvislost, muzeum má totiž ve svém názvu Jana Amose Komenského, a této osobnosti jsou věnovány i zdejší expozice a cenné sbírky," shrnul ředitel Muzea Komenského v Přerově Radim Himmler.

Žádost podporuje i Národní památkový ústav v Olomouci, definitivně o ní ale rozhodne až ministerstvo kultury.