Radní totiž reagovali na protestní petici obyvatel tím, že s danou situací nemůžou nic dělat. Kdyby totiž byla zastávka na druhém břehu Bečvy, měli by podle nich značné problémy řidiči autobusů.

Pobouření obyvatelé domu teď zvažují, že se obrátí na kraj. „Peticí obyvatel jsme se vážně zabývali a celou věc řešili i s odborníky. Jiné řešení ale není možné,“ vysvětlil postoj města mluvčí přerovského magistrátu Bohuslav Přidal.

Na ostrý protest proti překlonění příměstské autobusové dopravy z nábřeží Protifašistických bojovníků na nábřeží Edvarda Beneše reagoval dopisem také náměstek přerovského primátora Josef Kulíšek (ODS).

„Linky příměstské dopravy přijížděly do Přerova a zastavovaly na nábřeží PFB, na autobusové zastávce Přerov, nábřeží PFB, a poté musely přejet křižovatku na ulici Velké Novosady. Při odbočování vlevo měl řidič špatný výhled vpravo na most Legií a při přejíždění komunikace se dostával do nebezpečné situace,“ vysvětlil petentům ve své odpovědi náměstek přerovského primátora Josef Kulíšek (ODS).

Podle něj byl autobus nucen na křižovatce zastavit a dát přednost vozidlu, které přijíždělo zprava a do té doby nebylo středovou částí mostu vidět. Svou délkou pak autobus blokoval a ohrožoval vozidla přijíždějící ve dvou pruzích ve směru od ulice Komenského. Město proto, jak dodal Kulíšek, s ohledem na rizika vzniku vážné dopravní nehody a ohrožení lidských životů souhlasilo s tím, aby kraj změnil trasu příměstských linek.

Obyvatelé panelového domu na nábřeží Edvarda Beneše, kteří se podepsali pod protestní petici, mají ale za to, že se věc měla řešit dříve. „Myslíme si, že je to chyba investora stavby mostu Legií – tedy kraje. Dopravních řešení v této lokalitě bylo určitě více,“ myslí si jeden z místních Josef Loun.

Podle něj byl už dříve provoz na nábřeží hustý. „Teď nám tady navíc nacpali všechny autobusy, ze kterých se každé ráno vyhrne spousta děcek. Je zvláštní, že most stojí už několik let, a zastávka se začala řešit až teď, kdy se pár metrů od původní zastávky na nábřeží PFB staví nový polyfunkční dům,“ pozastavuje se.

Snad nejvíce znepříjemňují autobusy život lidem v přízemí domu. „V pět ráno mi pod okny hrčí motory pěti autobusů, které přijíždějí najednou. Stejný hluk je i kolem osmé hodiny, kdy vystupují školáci, a pak ve špičce v odpoledních hodinách,“ dodal také další z místních obyvatel Miroslav Lorenčík.

Ten argumentům města o bezpečnosti cestujících v autobusech nevěří. „Co je víc? Bezpečnost dětí, které každý den vybíhají z autobusů a kličkují na frekventované cestě, nebo bezpečnost cestujících v autobuse?“ ptá se Lorenčík. Podle něj nyní obyvatelé domu zvažují, že se obrátí na kraj. „Pro někoho je to možná prkotina, ale nám se tady teď opravdu žije hůř. Myslíme si však, že tento problém místní zastupitelstvo nevyřeší,“ uzavřel.