Soutěž Přívětivý úřad vyhlásilo Ministerstvo vnitra už podruhé a konkurence mezi obcemi s rozšířenou působností byla velká. Do klání se jich přihlásilo celkem sto šedesát pět.

„Druhé místo v rámci našeho kraje považuji za úspěch. Před námi byl pouze Prostějov, za námi pak Zábřeh. Průzkum mezi obcemi probíhal formou on-line dotazníku, který sestával ze šestapadesáti otázek. Většina našich odpovědí byla důkazem toho, že se snažíme být vůči lidem vstřícní,“ řekl přerovský primátor Vladimír Puchalský (SpP).

Průzkum zjišťoval například to, zda města vydávají zpravodaj, jak často aktualizují webové stránky, jaký mají počet úředních hodin u jednotlivých agend, zda je občanům umožněno se on-line objednat, nebo třeba jestli mají možnost platit poplatky platební kartou.

Kritéria hodnotila i to, jaký komfort úřady dopřávají svým návštěvníkům - zda se mohou připojit k internetu, mají k dispozici občerstvení, dětský koutek nebo i přebalovací pult.

Novinky, které nejsou běžné

Přerov se mohl pochlubit i několika novinkami, které nejsou v jiných městech běžné.

„Jedná se třeba o projekt Přerovský rádce, v rámci něhož se lidé mohou dotazníkovou formou vyjadřovat k problémům města. Město prezentovalo i pravidelné čtvrtletní setkání s primátorem Z očí do očí,“ shrnul tajemník magistrátu Petr Mlčoch.

Přerované se mají také možnost vyjadřovat k tomu, zda souhlasí s kácením konkrétních stromů, které jsou navrženy ke kácení.

Zástupci měst, kteří se v Benešově setkali, se navzájem inspirovali i dalšími aktivitami, které mají pozvednout kvalitu úřadu a ukázat lidem přívětivou tvář, ale třeba i motivovat úředníky.

„Jednou z prezentovaných novinek byla například bezplatná právní poradna pro občany, kterou nově zavedli v Litoměřicích,“ uzavřela mluvčí přerovského magistrátu Lenka Chalupová. (pu)