„I přes zátěž, kterou pro naše zákazníky, tedy provozovatele restaurací, přinesla nová nařízení v podobě EET nebo zákazu kouření, jsme s celkovými čísly spokojeni. Výpadek v čepovaném pivu na domácím trhu jsme nahradili zvýšeným prodejem piva lahvového a zejména plechovkového. To je i hlavním vývozním artiklem,“ konstatoval ředitel pivovaru Tomáš Pluháček.

Nová balící linka

Na rostoucí zájem o pivo v plechovkách pivovar zareagoval pořízením nové balící linky – jednalo se o největší investici v minulém roce.

„Musíme neustále reagovat na vývoj a být co nejvíce flexibilní, proto jsme v loňském roce spustili novou balicí linku na plechovky, která nám umožňuje vyrábět větší variabilitu balení i potisků,“ doplnil Tomáš Pluháček.

Na letošní rok je naplánovaná investice do nového systému filtrace, která přesáhne částku 25 milionů korun. Za poslední čtvrtstoletí tak bylo do modernizace pivovaru investováno již více než tři čtvrtě miliardy korun.

Zubr Gradus na trhu

Novinky přinesl loňský rok i v nabídce piv. Pivovar uvedl na trh novou dvanáctku Zubr Gradus, která je zatím k dostání výhradně v čepované podobě.

Mezi limitovanými speciály se dařilo Narozeninovému speciálu, který byl uvařen u příležitosti oslav 145. výročí založení pivovaru.

„Moc mě těší, jak dobře přijali naši zákazníci Graduse a doufám, že si brzy najde své věrné štamgasty stejně jako jedenáctka Grand. V letošním roce budeme dále rozšiřovat jeho distribuci a samozřejmě opět chystáme i několik speciálů včetně jedné novinky na Velikonoce, o které ale zatím více neprozradíme,“ naznačila sládková pivovaru Nataša Rousková.