Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Přerovské křižovatky sledují výzkumníci, zjišťují kritická místa

Přerov – Hlídky ve žlutých reflexních vestách na těch nejfrekventova­nějších křižovatkách v Přerově, kterými denně proudí tisíce aut. V Palackého, u velkého Tesca nebo na výpadovce směrem na Zlín.

19.10.2016 1
SDÍLEJ:

Studenty v reflexních vestách, kteří zjišťovali hustotu provozu, ale také chování řidičů a chodců, mohli potkávat ve středu na třinácti stanovištích Přerované.Foto: DENÍK/Petra Poláková-Uvírová

Studenti Bezpečnostně právní akademie v Ostravě zjišťovali, jak hustý je provoz v Přerově, ale třeba i to, kolik lidí projde přes vytížené přechody pro chodce.

Výsledky analýzy město využije pro svůj plán udržitelné mobility.

Přerov je svou katastrofální dopravní situací pověstný – kvůli chybějícímu obchvatu proudí tranzitní doprava centrem města a nejen řidiči v kolonách, ale i chodci a cyklisté trpí.

Usnadnit život jim mohou třeba i drobné úpravy křižovatek nebo nové přechody pro chodce. Město ale potřebuje zjistit, kde je situace nejhorší.

„Do analýzy, kterou provádíme pro město, se ve středu zapojila více než stovka studentů. Většina z nich je z Bezpečnostně právní akademie v Ostravě, asi desítka z Vysoké školy logistiky v Přerově. Na třinácti vybraných křižovatkách sčítají zvlášť chodce, cyklisty, nákladní a osobní auta, ale i autobusy," přiblížil Radek Fujak, projektový manažer Centra pro vědu a výzkum Accendo, které data zjišťuje.

Třináct křižovatek

Hlídky prováděly měření na třinácti křižovatkách – například na Šířavě, v Palackého, Komenského, Tovární či Polní ulici.

Zaměřily se ale i na dopravně vytíženou Husovu a Kojetínskou ulici, Velké Novosady a stranou nezůstalo ani Předmostí.

„Sčítá se od sedmi do desíti dopoledne, a pak od dvou do šesti večer. Rozlišujeme, kolik druhů dopravy projede místem v patnáctiminu­tových intervalech. Například na této křižovatce v Komenského jednoznačně převažuje osobní doprava a vjezd do centra byl od sedmé hodiny ráno velmi výrazný," popsal situaci.

Jeden ze studentů se zaměřil i na to, zda Přerované na cestě z Komenského do Kratochvílovy ulice využívají stávající přechod nebo přebíhají přes silnici.

„Pokud by se potvrdilo, že si krátí cestu, tak by byl součástí analýzy i návrh na nový přechod. Zatím jsme ale nic takového nezjistili, přebíhají jen jednotlivci, těch ukázněných chodců je více," zhodnotil.

Například student čtvrtého ročníku ostravské akademie Jiří Kulhánek zjišťoval situaci na přechodu u spořitelny.

„Jen mezi půl devátou a tři čtvrtě na devět ráno přes něj prošlo na jednašedesát chodců, což je na tak krátkou dobu dost. Nejslabší provoz byl mezi sedmou a čtvrt na osm," doplnil.

Na protější straně ulice – u autobusové zastávky v Palackého zase monitoroval provoz Jan Drozd ze stejné školy.

„Zapisujeme nákladní a osobní auta, ale také autobusy. Touto částí města projíždí jednoznačně nejvíce těch osobních," řekl.

Nejhorší? Výjezd na Olomouc

Přerované považují za nejproblematičtější výjezd na Olomouc, ale i lokalitu u nádraží.

„Nejhorší je podle mě situace na křižovatce u Kauflandu směrem na Olomouc. Protože chybí dálnice, tak tam všechno stojí," shrnula Blanka Čechová, která se do výzkumu také zapojila.

„Největší katastrofa? Jednoznačně vede podjezd v Předmostí. Co nastane, až se začne dělat mimoúrovňové křížení, to si vůbec nedokážu představit," poznamenal Jiří P z Přerova.

Město využije výsledky analýzy pro svůj plán udržitelné mobility.

„V polovině příštího roku zpracujeme strategii s konkrétními návrhy na řešení – například úpravu křižovatek nebo přechodů pro chodce. Bude v ní zahrnuto, na co by se mělo město zaměřit a co je důležité," vysvětlil Radek Fujak ze společnosti Accendo.

Podle mluvčí magistrátu Lenky Chalupové bude součástí výzkumu také sonda do jednotlivých přerovských domácností.

„Provádí se i dotazníkové šetření v domácnostech, které se zaměřuje na běžné chování obyvatel – tedy jakými dopravními prostředky se lidé přemisťují, či jak daleko to mají na zastávku. Bude osloveno nejméně čtyři tisíce obyvatel Přerova a jeho místních částí," řekla mluvčí.

Cílem plánu udržitelné mobily města je najít způsob, jak zlepšit kvalitu života veřejného prostoru i možnosti přepravování obyvatel.

Autor: Petra Poláková-Uvírová

19.10.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
AUTOMIX.CZ
3

Absurdní šikana? Český řidič platil pokutu za překročení rychlosti o 1 km/h

Ilustrační foto.

Chodec neměl v mlze reflexní prvky, srazilo ho auto

Výlov v Tovačově je tady! Hradecký rybník zve na rybí dobroty i atrakce

Ochutnávky rybích specialit, atrakce pro děti a především prodej živých ryb. Nejen na to se mohou těšit ti, kteří dorazí v sobotu 21. a neděli 22. října na tradiční výlov Hradeckého rybníku v Tovačově.

4. kolo soutěže O nejkrásnější svatební pár Deníku pro rok 2017

Prsten za 15 tisíc korun od zlatnického mistra Zbyňka Zimčíka z ateliéru Filip v Uherském Hradišti a dva krásné romantické pobyty v hotelech Starý zámek Napajedla a Spa hotel Lanterna. Právě o tyto atraktivní ceny se hraje v dalším ročníku oblíbené soutěže Svatební pár Deníku.

V Hranicích se představily nové elektrobusy. Podívejte se

Představení nových elektrobusů, které mají městu Hranice zajistit čistší ovzduší a ekologičtější dopravu, proběhlo na Masarykově náměstí ve čtvrtek 19. října. Mimo představení nových vozidel byly k vidění i elektrická auta nebo starý autobus.

Dluhonské mosty čeká výměna, uzavřou je už za tři týdny

Omezení pro řidiče, ale i zaměstnance firem v bezprostřední blízkosti staveniště bude znamenat náročná výměna dvou mostů nad železniční tratí v Dluhonské ulici v Přerově. Mosty se uzavřou už za tři týdny - přesně šestého listopadu. Firma má na zhotovení díla šestapadesát týdnů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení