Členové radniční koalice z uskupení Za prosperitu, ale i někteří opoziční zastupitelé upozornili na nesrovnalosti ve smlouvě, která je podmínkou pro získání dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Vedení města ale výhrady odmítá.

Zrezivělé a šířkově nevyhovující konstrukce nad železniční tratí by se mohly dočkat výměny možná už v příštím roce. Podle odborníků trpí celoplošnou korozí, deformací výztuh a zatékáním.

Nedostatečné jsou i šířkové poměry na mostě - problém vyhnout se tu mají nejen nákladní auta, ale mezi těžkými tonážemi kličkují i chodci a cyklisté.

Za 104 milionů

Stavba nových mostů přijde na zhruba 104 milionů korun a městu se na tuto akci podařilo získat státní dotaci ve výši 88 milionů.

Na přerovského primátora Vladimíra Puchalského (SpP) se kvůli obavám z toho, že by město kvůli nesrovnalostem ve veřejnoprávní smlouvě mohlo mít potíže, obrátili zastupitelé z uskupení Za prosperitu.

„Jedna smlouva nahrazuje územní řízení a druhá stavební povolení. Pochybení spatřujeme v tom, že byly podepsané dříve, než nové představenstvo společnosti MJM nabylo svůj mandát," vysvětlil radní Radek Pospíšilík (Za prosperitu).

Stavbou Dluhonských mostů budou totiž dotčeny i pozemky společnosti MJM.

Primátor: Vše je v pořádku

Primátor Vladimír Puchalský (SpP) je ale přesvědčen, že je vše v pořádku.

„Ten akt je nepochybně platný a účinný. Dal jsem podnět ke krajskému úřadu, aby provedl přezkum, a ten to potvrdil," konstatoval.

Zastupitel Michal Zácha (ODS) je podle svých slov pro, aby se mosty stavěly, pokud se na ně podařilo získat dotaci.

„Od prvopočátku nám ale vadí, jakým způsobem je tato investiční akce administrována směrem k zastupitelům. Upozorňujeme na to, že zastupitelstvo schválilo přemostění včetně bezpečného přechodu pro chodce a cyklisty a dnes už víme, že to není tak úplně pravda," podotkl.

Komunisté výstavbu mostů podporují, ale i oni mají výhrady. „Tento problém rozděluje nejen veřejnost, ale i nás zastupitele. Dotace je 88 milionů korun a je zde nesoulad v termínech a podpisech. Doufám, že je vše k pořádku a nedojde k šetření," uvedla Ludmila Tomaníková (KSČM).

Zastupitel Tomáš Tužín mimo jiné upozornil i na to, že je součástí stavby i zřízení autobusové zastávky pro zaměstnance firmy.

„Pokud má soukromá firma zájem zřídit autobusovou zastávku pro své zaměstnance na svém pozemku, ať tak učiní ve vlastní režii a na své náklady. Z jakého důvodu je zastávka součástí stavby, a proč je financována z veřejných prostředků?," ptal se.

Předvolební "tanečky"

Radní Jiří Kohout (SpP) ale vnímá „tanečky" kolem Dluhonských mostů jako předvolební.

„Pro mě jako zastupitele v tuto chvíli žádné riziko není. Řešíme problém, kterým jsou zastaralé mosty. Magistrátu věřím, a proto pro tuto zakázku hlasuji," uzavřel.

Pro záměr na zadání veřejné zakázky na stavbu mostů nad železniční tratí v Dluhonské ulici nakonec zvedla ruku nadpoloviční většina zastupitelů, takže prošel.