Vadí jim, že když se chtějí dostat na cvičení nebo do loutkového divadla, musejí urazit kus cesty. Méně pohyblivým seniorům zabere cesta ze vzdálenějších zastávek deset až patnáct minut.

„Spousta lidí si myslí, že zastávka u sokolovny je. To je sice pravda, ale zastavují na ní jen autobusy příměstské dopravy ve směru na Staměřice. Kdybych na linku nasedla, dostanu se tak akorát do Oseku nebo do Prosenic," poznamenala principálka přerovského loutkového divadla Marie Veřmiřovská, která je jednou z iniciátorek petice.

Ta nechápe, proč město na opakované stížnosti zejména starších lidí neslyší.

„Vždyť linka číslo 4 kolem sokolovny projíždí, jen u ní nezastavuje. Když se chci dostat z divadla, musím až na zastávku ke spořitelně v Palackého. Další stanoviště je pak až za školou na Kopaninách," řekla.

Cestující, kteří využívají linku číslo pět, zase můžou vystoupit na nábřeží. Ale i odsud je to pro staré lidi k sokolovně daleko – především v zimě.

„Někteří rodiče s malými dětmi vysednou na zastávce na náměstí T. G. Masaryka. Dojít až k nám ale zabere ze všech směrů tak deset minut," poznamenala.

Zastávka u sokolovny sloužila cestujícím přechodně v době, kdy se stavěl Tyršův most. Pak byla ale zrušena. Že měla zůstat nadále na svém místě, o tom jsou přesvědčeni i členové Sokola, z nichž nejstarším je kolem devadesáti let.

„Snažili jsme se zastávku prosadit už dříve a jedna naše žádost proběhla asi před půl rokem. Město ji ale zamítlo s tím, že je takové řešení technicky obtížné," konstatoval starosta Sokolské župy Středomoravské – Kratochvílovy v Přerově Jaroslav Skopal.

Přerovský Sokol má asi šest set členů, ale těch, kterých se problém bezprostředně týká kvůli jejich zdravotním obtížím, jsou desítky.

„Pořádáme pravidelné cvičení seniorů, ale dochází k nám i spousta rodičů s malými dětmi. I ti musejí spěchat v zimě na autobus, který často nestihnou," dodal s tím, že na špatnou dostupnost si nejvíce stěžují staří lidé po operacích kyčlí.

Radnice: Za zastávku 2,5 milionu nedáme

V čem je zakopaný pes? Zástupci vedení města tvrdí, že by se zřízení zastávky finančně nevyplatilo.

„O požadavku víme a důsledně jsme se jím zabývali, probírali jsme tuto možnost jak s odborníky, tak s dopravcem. Zjistili jsme ale, že by byla frekvence nástupu a výstupu na této zastávce malá, zatímco vstupní náklady na pořízení nové zastávky neúměrně vysoké," vysvětlil náměstek přerovského primátora Josef Kulíšek (ODS).

„K sokolovně by musela zajíždět nová linka, bylo by nutné vytvořit autobusový záliv, takže by se náklady na zastávku vyšplhaly až na 2,5 milionu korun. Podle našeho názoru by to tedy bylo nerentabilní," konstatoval.

„Je to jen o vůli a ochotě vyjít nám vstříc," reagují ale na tyto argumenty města stěžovatelé.