Stavba parkovacího domu pro kola byla v minulých měsících žhavým tématem na půdě městského zastupitelstva. Opozice kritizovala především způsob financování, o kterém se politici dozvěděli až poté, co se poprvé koplo do země.

Novou cyklověž v Přerově postavila firma Systematica, a to za cenu 9,5 milionů korun. Investorem stavby byla společnost Přerovská rozvojová, jejímž stoprocentním vlastníkem je město.

Cena zakázky zahrnovala dodání spodní stavby, oplocení a zpevněné plochy subdodavatelem Skanska za 810 tisíc korun. Inženýring a koordinaci v místě zajišťovala za částku 248 tisíc korun firma bývalého ministra dopravy Antonína Prachaře (ANO) CC – construction & consulting.

Trestný čin? Ne, říká policie

„Policie sdělila, že šetřením nebylo prokázáno, že by v souvislosti s realizací stavby parkovacího domu pro kola došlo k naplnění skutkové podstaty trestného činu zneužití pravomocí úřední osoby. Nebylo prokázáno ani údajné předražení o dva miliony korun," uvedl náměstek přerovského primátora Petr Měřínský (ANO), který také kvůli cyklověži vypovídal na policii.

Cyklověž provozuje od prosince roku 2015 společnost Přerovská rozvojová, kterou vede právě Petr Měřínský. Policisté prověřovali, jestli nedošlo k nadhodnocení zakázky o 2 miliony korun, a to v souvislosti s tím, že v roce 2013 byl parkovací dům nabízen městu za 7 milionů 500 tisíc korun a zástupci nového vedení radnice přistoupili na stavbu za 9 milionů 500 tisíc korun.

„Vysvětlilo se, že v roce 2013 šlo o jiný typ cyklověže, než za jakou jsme zaplatili my. My máme modernější konstrukci. V částce také nebyly započítány územní a stavební práce za zhruba jeden milion korun," uvedl Petr Měřínský.

Vyšetřovatelé zjišťovali i to, jestli se bývalý ministr dopravy Antonín Prachař – který jedná za Přerov v dopravních věcech – provinil, když se jeho firma stala subdodavatelem stavby. Ani to prý ale nebylo vyhodnoceno jako trestný čin.