Na pátečním jednání totiž olomoucké hejtmanství snížilo o více než polovinu počet spojů, za které měly dráhy platit penalizaci. V pátek od rána jednali v Olomouci generální ředitel Českých drah Josef Bazala a hejtman Olomouckého kraje Ivan Kosatík.

„Pracovníci drah předali hejtmanství chybné údaje o některých zpožděních a nedostatečně je odůvodnili,“ vysvětlil Bazala. Nejprve kraj udělil pokutu za více než dvě stovky spojů zpožděných vinou dopravce.

„Počet vlaků, za které dostaneme penalizaci, byl na jednání z původního návrhu kraje více než dvě stě spojů zpožděných naší vinou snížen o polovinu,“ uvedl tiskový mluvčí Českých drah Ondřej Kubala.

„Určitě však platí, že tam, kde se prokáže naše pochybení, jsme připraveni nést kůži na trh,“ dodal Bazala.

„Problém ve vztahu k Českým drahám, tedy zpožďování vlaků a následné špatné vykazování, jsme měli zájem vyřešit cestou jednání, ne soudním sporem. Není totiž cílem Olomouckého kraje získávat miliony od drah na pokutách za zpožděné spoje. Chceme, aby vlaky jezdily včas,“ řekl po schůzce hejtman Ivan Kosatík.

Jednání podle něj vyřešilo jen polovinu sporných bodů. O celkové výši penále budou obě strany dále diskutovat. Dráhy chtějí docílit snížení jednotkové sankce, což je pokuta za jedno zpoždění nad patnáct minut. Ve smlouvě je vyčíslená jako promile měsíčních zálohových plateb, tedy asi 25 tisíc korun.

V současnosti je průměrná úhrada na jeden vlak čtrnáct set korun. Sankce je tedy o 1700 procent vyšší než úhrada na spoj, který byl z chyby ČD opožděn, a to považuje Kubala za neadekvátně vysoké.

Jednání tak budou pokračovat, obě strany se včera dohodly, že chtějí dojít ke shodě do konce února.

PŘEČTĚTE SI DALŠÍ ZPRÁVY Z PŘEROVSKA

Moje PřerovskoSportKulturaPodnikáníČerná kronika