Olomoucký kraj vyměřil trest železniční společnosti loni v listopadu za více než dvě stovky spojů, které přijely pozdě vinou dopravce. Na včerejším jednání v Olomouci však České dráhy upřesnily počet zpožděných souprav.
„Počet vlaků, za které dostaneme penalizaci, byl na jednání snížen z původních více než dvou set o polovinu,“ uvedl tiskový mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. „Pracovníci drah předali hejtmanství chybné údaje o některých zpožděních a nedostatečně je odůvodnili,“ vysvětlil generální ředitel Českých drah Josef Bazala.
„Určitě však platí, že tam, kde se prokáže naše pochybení, jsme připraveni nést kůži na trh,“ dodal.
Definitivní verdikt nakonec včera kraj nevynesl. „Problém ve vztahu k Českým drahám, tedy zpožďování vlaků a následné špatné vykazování, jsme měli zájem vyřešit cestou jednání, ne soudním sporem. Nechceme totiž získávat miliony od drah za zpožděné spoje. Chceme, aby vlaky jezdily včas,“ řekl po schůzce hejtman Ivan Kosatík (ODS) s tím, že včerejší jednání vyřešilo jen polovinu sporných bodů.
O celkové výši penále budou obě strany ještě diskutovat. České dráhy chtějí především docílit toho, aby hejtmanství snížilo pokutu za jedno zpoždění nad patnáct minut.
Ve smlouvě je vyčíslena jako promile měsíčních zálohových plateb, tedy asi pětadvacet tisíc korun. Přitom nyní kraj průměrně doplácí na jeden vlak čtrnáct set korun. Sankce je tedy o 1700 procent vyšší než úhrada za neopožděný spoj.
Tenhle rozdíl považuje mluvčí drah Kubala za neúměrně vysoký. Obě strany se včera dohodly, že chtějí dojít ke shodě do konce února.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNEK:
PŘEČTĚTE SI DALŠÍ ZPRÁVY Z PŘEROVSKA