„Když trochu více zaprší, a pak udeří mráz, čehož jsme v poslední době svědky poměrně často, je průjezd pod podjezdem pro řidiče riskantní a ohrožuje jejich bezpečnost. Samotná komunikace není v majetku Přerova, ale Ředitelství silnic a dálnic, nicméně město chystá opravu zábradlí a zídek u podjezdu, které už jsou v havarijním stavu,“ vysvětlil náměstek přerovského primátora pro dopravu Tomáš Navrátil (ANO).

Ten informoval Ředitelství silnic a dálnic o chystané opravě opěrných zídek a zábradlí s tím, že by bylo vhodné řešit souběžně s tím také situaci, kdy voda v podjezdu vyvěrá z obou stran a vznikají zde zmrazky.

Policisté hledají svědky dopravní nehody, která se stala 22. ledna v Lipníku nad Bečvou.
Policisté hledají svědky nehody v Lipníku, při které srazilo auto 15letého hocha

„Navrhli jsme spojit obě tyto akce a řešit je opravou společně. Aby se nestalo, že my opravíme zídky a zábradlí a řidiči si budou nadále stěžovat, že v podjezdu vznikají nebezpečné situace,“ zmínil.

Město předalo zástupcům Ředitelství silnic a dálnic projektové dokumentace plánovaných oprav a získalo příslib, že se bude ŘSD problémem zabývat. „Domluvili jsme si další schůzku s tím, že i z jejich strany bude snaha dát to nějak do pořádku,“ řekl Navrátil.

Plynulejší provoz a lepší přehlednost v této části města má do budoucna zajistit také nová "turbookružní" křižovatka, která vznikne na rozhraní ulic Hranická - Velká Dlážka - Staré Rybníky a Přerov-Předmostí. Město chce se změnou dopravní situace řešit také problematický výtlak vody.

Ilustrační foto
Do Přerova míří velký hráč, chystá miliardovou investici

„Spirálová nebo také turbookružní křižovatka má dva jízdní pruhy a radost z ní budou mít všichni obyvatelé Čekyně a Předmostí - nebudou vznikat problematické stavy, ke kterým dochází při odbočení z Hranické ulice doleva, kdy se zde v ranních dopravních špičkách hromadí auta a tvoří kolony. Díky novému řešení by měla být doprava plynulejší. Nejde o klasickou okružní křižovatku, protože má zrychlené výjezdy,“ přiblížil Tomáš Navrátil.

Město zadalo už dříve zpracování projektu včetně povolovacích řízení. Předpokládané investiční náklady činí 6 milionů korun.

„I s projektem si tato akce vyžádá náklady ve výši 6 milionů 656 tisíc korun,“ upřesnila mluvčí magistrátu Lenka Chalupová s tím, že Přerov usiluje o získání dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury.

Ghetto v Kojetínské ulici v Přerově.
Vybrali jste největší ostudu Přerova. Vítězem ankety je ghetto v Kojetínské

Projekt by měl být hotový koncem února tak, aby mohlo město realizovat tuto akci společně s opravou zídek v podjezdu. Zídky se budou spravovat postupně - nejprve jedna, a pak druhá strana, protože je potřeba zachovat průchod chodců a je zde také cyklotubus.