„Jedná se o symbolický dárek města, protože nová pobočka je pro lidi přínosem,“ vysvětlil tajemník města Přerova Jiří Bakalík.

Podle jeho slov se otevřením nového kontaktního místa výrazně zvýší komfort pro návštěvníky.

„Projekt elektronické podpory obsluhy občana vznikl na základě akutní potřeby zajistit kvalitní a rychlou obsluhu v místech, kde se tvořily fronty a lidé museli na obsloužení dlouho čekat,“ shrnul tajemník magistrátu Bakalík.

V současné době má podle jeho slov Czech Point v Přerově už tři kontaktní místa. Občané si zde mohou nechat zhotovit výpis z trestního rejstříku, výpis z obchodního a živnostenského rejstříku a z katastru nemovitostí.

„Jako první v republice jsme v roce 2004 zahájili provoz vyvolávacího zařízení, společně s možností elektronického zjištění stavu obsluhy, okamžitého zjištění čekací doby, případně možnosti objednání se přes internet na určitý čas,“ dodal k tomu také mluvčí přerovského magistrátu Bohuslav Přidal.

Elektronická podpora obsluhy občana zahrnuje podle jeho slov sadu několika služeb. Vyvolávací zařízení, kde si lidé mohou nechat po příchodu do budovy magistrátu vybrat požadovanou službu. Programové vybavení pak zajistí, aby byli obslouženi co nejdříve.

Občané také mohou na internetové adrese www.prerov.eu zjistit, jaká je aktuální doba čekání na obsloužení, a rozhodnout se, kdy se na místo dostaví. Lidem, kteří nemají čas chodit na úřad, nabízí nové kontaktní místo plně samoobslužné objednání se přes internet.

„Z pohodlí domova se mohou objednat k obsloužení na určitý den a hodinu. V požadovaný den a čas se pak dostaví, zadají přidělený PIN, obdrží lístek s číslem a programové vybavení zajistí, aby byli lidé v daný čas obslouženi,“ uzavřel mluvčí magistrátu Přidal.