„Zhotovitelská firma Strabag zvládla postavit mosty přesně podle harmonogramu, tedy za šestapadesát týdnů. V souladu s projektem jsou širší a je na nich oddělena silniční a bezmotorová doprava. Jsou tedy bezpečnější pro chodce a cyklisty,“ shrnul radní pro dopravu Tomáš Navrátil (ANO).

Původní mosty, spojující Přerov s místní částí Dluhonice, už byly v havarijním stavu a uzavřely se loni v listopadu. Podle odborníků trpěly celoplošnou korozí, deformací výztuh a oslabením nosných prvků. Stavebníci konstrukce nejprve odstranili, a pak na jejich místě instalovali nové. V době prací musely být na trati výluky.

Modrý a růžový

Dnes se tyčí nad železničními tratěmi Přerov - Česká Třebová a Přerov - Bohumín dva nové mosty - jeden v tyrkysově modré barvě a druhý v sytě růžové. Jejich stavba přišla na 90 milionů korun včetně DPH, z toho přispěl Státní fond dopravní infrastruktury částkou 78 milionů 721 tisíc korun a zbytek hradilo ze své pokladny město Přerov.

„V pondělí 3. prosince v deset hodin dopoledne nás ještě čeká slavnostní přestřižení pásky, kterého se zúčastní nejen zástupci města, ale i firem, které se na stavbě mostů podílely. Bude to závěrečná tečka této úspěšně zvládnuté akce,“ konstatoval vedoucí oddělení investic přerovského magistrátu Zdeněk Dostál.

Slavnostní otevření bude mít i duchovní rozměr - novým Dluhonským mostům totiž požehná děkan přerovské farnosti Josef Rosenberg.