Zvýšil se prodej jednak sudového piva, velký úspěch však měly i všechny pivní speciály, které pivovar připravil u příležitosti různých svátků či slavnostních událostí, jako byly Dny NATO 2013 či Vánoce.

„Pivovaru se také podařilo výrazně posílit i export na Slovensko, kde se nejvíce prodával Zubr Classic," informoval za přerovský pivovar jeho mluvčí Jan Vávra.

Celkem se loni prodalo 240tisíc hektolitrů piva.

„Ač celkové celostátní statistiky dlouhodobě ukazují pokles konzumace točeného piva v hospodách, pivovaru Zubr se podařilo prodej svého sudového piva nejen udržet, ale dokonce i mírně navýšit," řekl Tomáš Pluháček, ředitel pivovaru.

Nejvyšší podíl sudového piva připadl na Zubr Gold, v segmentu lahvového piva pak na Zubr Classic.

Pivovar také se aktivně zapojil do inciativy Den českého piva, jejímž smyslem bylo podpořit konzumaci točeného piva a zvrátit tak současný stav, kdy lidé stále více dávají přednost lahvovému pivu před točeným.

„Atmosféru hospod nemůže nahradit pití piva doma. Věříme, že se podaří tradici konzumace točeného piva v budoucnu ještě více posílit a zvrátit tak tento trend, který má negativní dopad zejména na provozovatele hospod a restauračních zařízení, tedy drobné živnostníky," doplnil Tomáš Pluháček.

Tiskový mluvčí také uvedl, že rostoucí oblibě se těší i pivní speciály, které Zubr na trh pravidelně dodává.

První loňskou, a zcela čerstvou novinkou, byl májový Zubr Extra hořký, dále pak Zubr Extra Force, který pivovar připravil u příležitosti podzimních Dnů NATO 2013, jehož byl hlavním marketingovým partnerem.

etní novinkou se stal Zubr Cider Mix, předvánočním speciálem pak jeho horká varianta Hot Cider Mix.

Tradičně před Vánoci pivovar přišel s vícestupňovým speciálem Zubr Maxxim.

„Pro všechny naše speciály je charakteristická výrazná hořká chuť se silným chmelovým aroma. Právě chmel dodává pivu jeho typickou hořkou chuť a obsahuje některé zdraví prospěšné bioaktivní látky, které zlepšují trávení a působí v těle jako přirozené antioxidanty," informovala sládková pivovaru Nataša Rousková.

Speciály, stejně jako všechny ostatní druhy piva, vyrábí Zubr tradičním způsobem, tedy, hlavní kvašení probíhá na spilce asi 8 až 10 dní a mladé pivo pak 50 až 90 dní dozrává v klasických ležáckých tancích.

Pivovar ZUBR, a.s.tradiční český výrobce působící především na Moravě, je součástí holdingu PMS, společně s pivovary Holba a Litovel.
V letošním roce značka Zubr Gold získala ocenění Absolutní vítěz mezi všemi značkami na soutěži Zlatý pohár Pivex 2013 a obhájila tak ocenění z loňského roku.