V úterý 18. prosinceřidičům tuto stavbu oficiálně předali do užívání zástupci kraje, města i společnosti Stavby silnic a železnic (SSŽ). Představitelé lipnické radnice se však obávají, že se zpřístupněním mostu dojde opět k nárůstu dopravních nehod na nedaleké křižovatce zvané Horecko.
„Sotva se most začátkem měsíce otevřel, už zde byly dvě bouračky,“ vzpomněl starosta Lipníku nad Bečvou Miloslav Přikryl (Unie pro Lipník). Ten na zvýšenou nehodovost v těchto místech upozorňoval už několikrát zástupce kraje i policisty.
„Úplně nejlepším řešením by samozřejmě byl rondel. O ten jsme žádali už při výstavbě obchvatu města, ale s tímto návrhem jsme neuspěli,“ připomněl starosta Přikryl.
Na zvýšené nehodovosti má vliv výrazná dopravní změna, kdy se z komunikace, která byla desítky let hlavní, stala vedlejší.
„Po dobu rekonstrukce železničního nadjezdu byl na křižovatce s nehodami klid. Nadjezd byl dlouhou dobu uzavřen a řidiči museli využívat objížďky. Teprve teď uvidíme, zda dojde v těchto místech ke snížení nehodovosti,“ doplnil místostarosta Lipníku nad Bečvou Pavel Šoltys (ČSSD).
Rekonstrukci železničního nadjezdu realizovala společnost Stavby silnic a železnic, závod Zlín (SSŽ). „Trvala od července do prosince. Most byl hodně zchátralý a technicky zcela nevyhovoval. Dalo by se říct, že rekonstrukce přišla za pět minut dvanáct,“ upřesnil Michal Večeřa z SSŽ.
Úterníhoslavnostního otevření opraveného železničního nadjezdu se zúčastnil také krajský radní Petr Polášek (ODS).
„Z dokumentů jsem zjistil, že nadjezd byl realizován v roce 1986. K jeho rekonstrukci tak došlo po 20 letech. Tato investice byla hrazena z programu modernizace silniční sítě, který zahrnuje vlastní zdroje Olomouckého kraje, prostředky z Evropské investiční banky a částečně i z Evropské unie,“ upřesnil Polášek.
Podle něho lze předpokládat, že i v příštím roce by se mohlo pokračovat s rekonstrukcí úseků, které navazují na opravený železniční nadjezd.
PŘEČTĚTE SI DALŠÍ ZPRÁVY Z PŘEROVSKA